Niezbyt pokrzepiające wieści płynące z grupy VW ID.3 Prebookers Europe oraz kanału Battery Life na YouTube. Otóż posiadacze rezerwacji na Volkswagena ID.3 1st w Danii usłyszeli właśnie, że dostawy elektrycznego VW zostały przesunięte z końca wiosny na lato, a konkretnie na sierpień 2020. Wtedy się rozpoczną.

Opóźnione dostawy, jednostrefowa klimatyzacja, słabe przyspieszenie

Z jednej strony Volkswagen niezwykle troskliwie podchodzi do właścicieli rezerwacji na VW ID.3 1st w Danii: podaje im szczegóły techniczne, informuje o wersjach i nazwach modeli, ujawnia też precyzyjne ceny Volkswagena ID.3. Z drugiej strony raz za razem serwuje im nieprzyjemne wieści.

Pewien internauta, który uczestniczył w spotkaniu osób zapisanych na ID.3 1st, usłyszał z ust przedstawicieli producenta, że dostawy wystartują dopiero w sierpniu 2020 roku (źródło). Nie wiadomo, czy dotyczy to całej Europy.

Wygląda to trochę tak, jak gdyby Volkswagen grał na czas ze względu na budującą się jeszcze fabrykę ogniw Li-ion pod Wrocławiem.

Ale może chodzi też o to, że niemiecki koncern ma precyzyjnie wyliczone, ile samochodów elektrycznych powinien sprzedać, żeby zmieścić się w zakładanym progu emisji w Europie? Skoro olbrzymia grupa klientów nadal chce kupować auta spalinowe, zaoferuje tyle a tyle elektryków w roku 2020, a resztę dostaw odsunie do roku 2021, gdy normy emisji będą obowiązywały już 100 procent gamy modelowej?

> Jaka będzie dopuszczalna emisja od roku 2020? Jakiemu spalaniu odpowiada? [WYJAŚNIAMY]

To tylko spekulacje, ale wiadomo, że koncerny dokonują takich kalkulacji.

Inne problemy Volkswagena ID.3 1st / ID.3

Właściciel rezerwacji VW ID.3 1st, który był na spotkaniu w Kopenhadze, dowiedział się, że samochód będzie miał tylko jedną strefę klimatyzacji. Nie da się więc ustawić żonie wyższej temperatury do snu, a sobie delikatnego chłodu dla lepszej koncentracji. Późniejsze warianty modelu, już nie „1st”,  mają posiadać dwustrefową klimatyzację od wersji Pro (bateria 58 kWh) – ale ma to zależeć od rynku i wariantu auta (źródło).

> Volkswagen ID.3 – ciekawostki, nowinki, co warto wiedzieć [wideo]

To nie wszystko. Wariant z największą baterią, VW ID.3 Pro S / 77 kWh, przyspieszy do 100 km/h w 8,5 sekundy. To o jedną sekundę wolniej niż edycja 1st / Pro Power (bateria 58 kWh i ten sam silnik: 150 kW). Dlaczego? Można się domyślać, że chodzić o wyższą wagę baterii.

Najdroższa edycja VW ID.3 1st Max nie pozwoli na założenie bagażnika na rowery na dachu ze względu na dach panoramiczny. Z kolei tenże dach panoramiczny nie będzie opcją w wariancie z największą baterią (VW ID.3 Pro S). No i na koniec informacja, którą już podawaliśmy: najrozsądniejsza z punktu widzenia wyjazdów rodzinnych edycja z największą baterią – Pro S, 77 kWh – będzie czteromiejscowa:

> Ile miejsc będzie miał Volkswagen ID.3? Wersja 77 kWh – tylko 4 [plus kilka innych informacji, w tym zasięgi]

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 18 głosów Średnia: 4.5]