Niemiecki portal Auto Motor und Sport zwrócił uwagę na pewną ciekawostkę, która pojawiła się podczas prezentacji strategii koncernu Volkswagena na najbliższe lata. Otóż w skrypcie pojawiła się wzmianka o dużym elektrycznym SUV-ie noszącym nazwę Volkswagen ID.8 (precyzyjniej: „Atlas: ID.8”), który miałby trafić na rynek amerykański.

Volkswagen ID.8 niech będzie, ale czekamy bardziej na tanie ID.1 i ID.2 🙂

Wprowadzenie na rynek VW ID.8, auta wielkości VW Atlasa (segment E, 5,05 metra długości), może być elementem strategii, w ramach której Volkswagen chce mieć przynajmniej jednego przedstawiciela z napędem elektrycznym w każdym liczącym się segmencie samochodów. Klasa dużych SUV-ów jest w Stanach Zjednoczonych popularna, choć tam mówi się o nich jako o autach średniej wielkości (mid-size crossovers).

Volkswagen Atlas (c) Volkswagen

Nie są znane żadne dodatkowe dane techniczne ID.8. Herbert Diess, prezes koncernu, pominął podczas prezentacji akapit o samochodzie, nie  usunął jednak wzmianki o nim ze skryptu, który opublikował na LinkedIn (źródło). Wygląda więc na to, że linia VW ID. powoli nam rośnie, choć jest to wzrost dosłowny w kierunku coraz większych rozmiarów.

Od VW ID.7 do VW ID.3

Aktualnie na rynku mamy już Volkswagena ID.6, siedmiomiejscowego crossovera będącego odpowiednikiem Touarega, który sprzedawany jest tylko w Chinach. Niżej znajduje się Volkswagen ID.4, kompaktowy crossover (pogranicze C- i D-SUV) oraz jego odmiana z nadwoziem coupe, VW ID.5, który powinien zadebiutować w nadchodzących miesiącach.

Volkswagen ID.6. W środku: Ralf Brandstaetter, prezes marki Volkswagen (c) Volkswagen

Volkswagen ID.5 (c) Volkswagen

Dość intrygujący jest VW ID.7, który – jak wynikałoby z układu liczb – powinien być ID.6 z nadwoziem coupe, a w rzeczywistości będzie elektrycznym Volkswagenem Passatem/Arteonem, także w wersji kombi (ID. Vizzion, ID. Space Vizzion). Nie zobaczymy go w ofercie jeszcze przez co najmniej dwa lata:

Volkswagen ID.7 vel ID. Space Vizzion (c) Volkswagen

Schodząc jeszcze niżej mamy kompaktowego Volkswagena ID.3. Do pełni szczęścia brakuje nam więc tylko oznaczenia ID. Buzza oraz dwóch najmniejszych i najtańszych modeli, VW ID.2 i ID.1. Nieoficjalnie wiemy, że pojawią się i zastąpią VW e-Up, zakładamy zatem, że będą równie przystępne cenowo przy nieco lepszej przestronności wynikającej z zastosowania platformy MEB/MEB Entry.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: