Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Volkswagen: Był Neo, będzie projekt Trinity/Trinity, który ma konkurować z „terenem zielonym” w Gruenheide

Herbert Diess, prezes koncernu Volkswagena, nie boi się żartów z podtekstem. Właśnie zdradził, że Grupa pracuje nad projektem Trinity (pol. Trójca), który będzie konkurował z „terenami zielonymi” w Gruenheide. „Terenami zielonymi”, czyli obszarem zagospodarowanym na potrzeby budowy fabryki Tesli pod Berlinem.

Projekt Trinity jako następca Neo, czyli… co?

Diess ujawnił, że Neo – nazwa, którą przez długi czas uznawano za oznaczenie Volkswagena ID.3 – był w rzeczywistości projektem-czapką dla całej linii ID. Oraz że po Neo nadejdzie Trinity, która „zrewolucjonizuje Volkswagena”, a w szczególności fabrykę w Wolfsburgu, „najbardziej historyczne miejsce” koncernu (źródło).

Warto zwrócić uwagę, że zarówno „Neo”, jak i „Trinity” to imiona postaci z „Matriksa”. Możemy się zatem domyślać, że kolejny projekt otrzyma nazwę „Morpheus”. Ale czego powinniśmy się spodziewać? Diess tego nie ujawnił, możemy więc jedynie spekulować, że chodzi o przemodelowanie fabryki w Wolfsburgu na centrum produkcyjno-rozwojowo-software’owe oraz o próbę szerokiego ataku na rynek aut elektrycznych:

Volkswagen ID.3 Pure Performance – aktualnie najtańszy elektryki z linii ID.

Skoro mówimy o nowych samochodach elektrycznych, warto dodać, że od dziś w Niemczech oferowany jest Volkswagen ID.3 Pure Performance z baterią o pojemności 45 (48) kWh i silnikiem o mocy 110 kW (150 KM) napędzającym tylne koła. Auto dostępne jest od 31 495 euro, czyli za 9/10 ceny Volkswagena ID.3 Pro. Gdyby w Polsce zastosowano identyczne proporcje, cena VW ID.3 Pure wynosiłaby 140 300 złotych.

W zestawie z najtańszym elektrycznym Volkswagenem ID. Niemcy otrzymają stalowe felgi, mechanizm rozpoznawania znaków, pieszych i rowerzystów, pakiet App-Connect z obsługą Apple CarPlay i Android Auto, czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz funkcję automatycznego przełączania świateł drogowych (źródło).

Za pompę ciepła, felgi aluminiowe czy możliwość ładowania z mocą do 100 kW trzeba będzie dopłacić.

Wygląda na to, że VW ID.3 Pure Performance jest ostatnim krokiem przed wprowadzeniem na rynek VW ID.3 Pure, który będzie miał identyczną baterię, ale słabszy silnik.

Zdjęcie otwierające: ilustracyjne, VW ID. Space Vizzion (c) Volkswagen

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 4.7]
Exit mobile version