Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

VinFast w maju pokazał europejskie ceny VF 8 i VF 9, teraz podaje koszt leasingu. Bez baterii na własność jest znośnie

Nio chyba przekonało VinFasta, że młodsze pokolenie woli produkty eksploatować niż posiadać. Wietnamski producent uzupełnił witrynę o koszty abonamentów za VF 8 i VF 9, wynoszą one odpowiednio 599 euro miesięcznie z baterią dla VF 8 i 899 euro miesięcznie z baterią dla VF 9. Kto zamówił samochód do 30 września, mógł go za darmo otrzymać pod drzwi. Obydwa modele można zarezerwować TUTAJ.

VinFast VF 8, VF 9 – koszty, stawki, dane techniczne

VinFast VF 8, ceny i konkurencja

Cena VinFasta VF 8 bez baterii startuje od 46 050 euro, co w Polsce odpowiadałoby kwocie 229 800 złotych. Jeżeli zdecydujemy się na zakup baterii, za samochód zapłacimy od 62 200 euro, odpowiednik 310 300 złotych. Przy zakupie w leasingu, po opłacie wstępnej wynoszącej 7 350 euro (36 700 zł) możemy płacić miesięczną ratę w wysokości 599 euro (2 990 zł) pod warunkiem wykupienia samochodu na 36 miesięcy i z limitem wynoszącym 10 000 kilometrów.

Czym jest VF 8? To elektryczny crossover noszący również nazwy VinFast VF32 lub e35, w wariancie Eco dysponuje baterią o pojemności 85? (82) kWh i silnikami o mocy 260 kW/354 KM oraz 499 Nm momentu obrotowego. Deklarowany przez producenta zasięg to 420 jednostek WLTP. Auto należy do segmentu D-SUV (4,75 m długości), ale rozstaw osi ma niemal tak duży, jak Hyundai Ioniq 5 i większy niż niejeden model spalinowy segmentu E-SUV, bo równy 2,95 metra. Dostawy modelu mają się rozpocząć w listopadzie 2022 roku, producent pozycjonuje VF 8 jako pojazd klasy premium.

Najbliższym konkurentem dla VF 8, gdy chodzi o rozmiary, wydaje nam się Ford Mustang Mach-E (2,98 m rozstawu osi, 4,74 m długości). Hyundai Ioniq ma większy rozstaw osi, ale jest krótszy, Tesla Model Y jest i mniejsza, i krótsza, Audi e-tron jest z kolei dłuższe, chociaż ma osie bliżej siebie (2,93 cm i 4,9 metra długości).

VinFast VF 9, ceny i konkurencja

VF 9 to sztandarowy produkt wietnamskiej firmy. Przy zakupie bez baterii cena startuje od 62 750 euro (odpowiednik 313 100 złotych), wraz z baterią koszty nabycia auta rosną do 92 950 euro (413 900 zł). Jeśli zdecydujemy się na leasing, po pierwszej opłacie w wysokości 9 950 euro (49 600 zł) miesięczna rata wynosi 899 euro (4 500 zł) przez 36 miesięcy. Limit kilometrów ten sam, co przy VF 8: 30 000 przez cały okres eksploatacji, trzy lata. Organizacją finansującą jest FCA Leasing France, możliwe zatem, że w innych krajach będzie to jedna z filii banku FCA.

VF 9 ma 5,12 metra długości, 3,15 metra rozstawu osi, będzie więc konkurować z Mercedesem EQS SUV. Wariant Eco dysponuje dwoma silnikami o mocy 300 kW/408 KM i baterią o pojemności 92 kWh („Standard Range”). Deklarowany zasięg to 438 jednostek WLTP. Producent zapowiedział też wariant z baterią 123 kWh, ale w Europie na razie go nie oferuje.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version