Zgodnie z zestawieniem przygotowanym przez GoodcarBadcar.net, w skumulowanej sprzedaży za ostatnie 18 miesięcy Tesla Model 3 zostawiła daleko z tyłu konkurencję ze swojego segmentu. Więcej: ten konkretny model elektryka sprzedaje się równie dobrze, jak trzy pozostałe auta razem wzięte! Z kolei Tesla jako całość (Model 3 + Model S + Model X) prze do góry, podczas gdy w pozostałych markach premium panuje stagnacja.
Tesla Model 3 kupowana jak auto popularne
Według wstępnych danych zgromadzonych przez GoodcarBadcar.net, Tesla Model 3 od stycznia 2018 do czerwca 2019 roku znalazła niemal 194 tysiące nabywców. Mniej więcej tyle samo, ale W SUMIE, miały trzy kolejne auta z listy: Mercedes C-klasy, BMW serii 3 i Audi A4 (źródło).
Na tle innych „Tesla killerów” Tesla Model 3 wypada jeszcze lepiej. Audi e-tron czy Jaguar I-Pace w Stanach Zjednoczonych jeszcze nawet nie wystartowały. Jedynym „Tesla killerem” jest więc Tesla Model 3, która mogłaby ewentualnie osłabiać sprzedaż Tesli Model S i X – aczkolwiek na razie nieszczególnie to widać.
W Stanach Zjednoczonych Tesla odpowiada obecnie za ponad połowę sprzedaży w klasie D premium. Gdy tylko Elon Musk jest w stanie wprowadzić na rynek dodatkową partię aut (bo część z nich wypływa do Chin i Europy), samochody rozchodzą się na pniu. W innych modelach w tym samym okresie widać stabilizację lub lekki spadek rok do roku.
Tesla jako marka ciągnie cały rynek aut premium do góry. W drugim kwartale 2019 roku od Tesli (w sumie: 53 300 samochodów) więcej osiągnęli tylko:
- Mercedes – 82 688 egzemplarzy,
- BMW – 82 551 egzemplarzy,
- Lexus – 68 944 egzemplarze.
Przy czym porównujemy tutaj marki jako całość, wszystkie modele Mercedesa / BMW / Lexusa kontra wszystkie modele Tesli.