Kilka miesięcy po premierze Cybertrucka Elon Musk zdradził, że Tesla pracuje nad udoskonaleniem zawieszenia pneumatycznego w pickupie, żeby „skopało tyłki” w rajdzie Baja. To najwyraźniej nie spodobało się właścicielowi jednej z firm, która wytwarza auta biorące udział w Baja.

Glickenhaus: Musk, dajesz tego Cybertrucka! A my zrobimy Boota na wodór – i zobaczymy!

Na komunikat Muska na Instagramie zareagowała firma Scuderia Cameron Glickenhaus, której właścicielem jest James Glickenhaus. Stwierdził on, że skoro szef Tesli uważa rajd Baja za dobry test dla Cybertrucka, to niech go tam pokaże. Oni sami dwa razy brali udział w rajdzie Baja 1000 (1 000 mil, ponad 1 600 kilometrów) i w 2019 roku pokonali Forda Bronco o 435 kilometrów, a w 2020 roku – o 5 godzin i 15 minut.

To nie wszystko: skoro Musk uważa wodór za „zadziwiająco głupi”, to Glickenhaus zaczyna zastanawiać się nad wystawieniem do Baja 1000 swojego pojazdu, Boota, skonwertowanego na napęd wodorowy. Miałoby do tego dojść w 2023 roku. Wspaniałomyślnie mogą pomóc Tesli w dobraniu właściwych miejsc do uruchomienia stacji ładowania, ponieważ jego zdaniem przejadą cały wyścig na jednym zbiorniku wodoru (źródło).

Warto zwrócić uwagę, że firma nieprzypadkowo nie proponuje wyścigów ani w tym, ani w przyszłym roku, choć dostawy Cybertrucka mają ruszyć pod koniec 2021 roku. Otóż Bosch, najpewniejszy dostawca ogniw paliwowych dla przemysłu motoryzacyjnego, zapowiada, że ich masowa produkcja ruszy dopiero w 2022 roku. Z tego samego powodu Nikola Motors usiłowała odwracać od siebie uwagę i grać na czas – nie było szans, żeby dostarczyła większą liczbę aut przed 2022 czy nawet 2023 rokiem.

Niezależnie od faktu, że apel przypomina trochę Marcina Najmana wyzywającego Władimira Kliczkę – z tą różnicą, że Glickenhaus coś jednak wygrywał – to byłby to rzeczywiście ciekawy test Cybertrucka w trudnych warunkach. Zawody z kategorii wodór kontra baterie mogłyby w przyszłości pozwolić na udoskonalanie obu rodzajów napędów.

Dostawy pickupa Tesli mają wystartować pod koniec 2021 roku, o czym możecie przeczytać w naszym katalogu Samochody elektryczne 2021.

Zdjęcie otwierające: Glickenhaus Boot, pojazd firmy, który w przyszłości miałby zostać skonwertowany na napęd wodorowy (c) racexpress / YouTube

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 3.8]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować reklamy poniżej: