Stellantis, koncern, który powstanie z połączenia Grupy PSA i FCA, ma dysponować trzema platformami do budowy samochodów elektrycznych. Dwie pierwsze to eCMP oraz odnoga EMP2 – eVMP. Trzecią ma być stworzona przez koncern FCA płyta Giorgio z 800-woltową instalacją.
Giorgio: 800 V, Alfa Romeo, Maserati, DS
Według informacji, które uzyskał portal clubalfa.it, platforma Giorgio (czyt. dżordżio) została opracowana na potrzeby elektrycznych wariantów modeli Alfa Romeo Giulia i Stelvio. W tej chwili ma być przystosowywana przez Maserati, powinna też być wykorzystywana w większych wariantach Jeepa, Dodge’a, Chryslera, oczywiście Alfy Romeo oraz, co ciekawe, DS (źródło).
DS to marka należąca do Grupy PSA, dziś stosuje platformy eCMP i EMP2.
Jak spekuluje clubalfa.it, w Giorgio ma się pojawić instalacja pracująca z napięciem 800 V oraz zespół napędowy z maksymalnie trzema silnikami (RWD lub AWD). Rozmiary platformy sprawiają, że jej zastosowanie częściowo pokrywa się z eVMP Grupy PSA. Jednak eVMP ma być ograniczone do segmentów C i D oraz maksymalnie 250 kW (340 KM) mocy, tymczasem Giorgio powinno obsłużyć większe i mocniejsze samochody.
W najmniejszych autach Stellantis wykorzysta prawdopodobnie platformę eCMP, czyli bazę nadającą się do stosowania w autach segmentów B/B-SUV oraz C/C-SUV (dziś np. Opel Corsa-e, Peugeot e-2008, Citroen e-C4). Aktualnie stosowane są w niej baterie o pojemności 45 (50) kWh i napęd na przód, w przyszłości mogą się w niej pojawić większe akumulatory i napęd na obie osie dla Jeepa.
FCA już wstrzymało prace nad dotychczasowymi wersjami aut segmentu B:
Zdjęcie otwierające: ilustracyjne, schemat platformy eVMP (c) Grupa PSA
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: