Na portalu Kreis Zeitung pojawił się artykuł ze zdjęciem wielkiej hali, w której do Volkswagenów ID.3 1st podłączono jakieś przewody. Z opisu wynika, że to wgrywanie aktualizacji oprogramowania. Operacja musi być przeprowadzona ręcznie, żeby w przyszłości samochody mogły pobierać update’y przez internet.

Aktualizacje software’u w VW ID.3

Hala namiotowa została postawiona bez pozwolenia na budowę, procedury odnośnie wzniesienia takowej konstrukcji dopiero się rozpoczęły. Jednak lokalna firma BTR, która odpowiada za operację, uważa ją za swój wielki biznesowy sukces.

Według opisu zamieszczonego w Kreis Zeitung, pierwsza aktualizacja odbywa się z wykorzystaniem nośnika USB i trwa siedem godzin. Jest konieczna, by samochód odbierał kolejne wersje software’u za pośrednictwem laptopa. Same komputery podłączone są z użyciem światłowodu do infrastruktury Volkswagena. Możliwe zatem, że aktualizacje pobierane są nadal z wykorzystaniem wewnętrznej sieci producenta – ale to już nasze spekulacje.

W centrum hali znajduje się duży monitor, który informuje, czy proces wgrywania oprogramowania zakończył się sukcesem. Jeśli przestrzeń zostaje podświetlona na czerwono, konieczne jest powtórzenie operacji. Praca toczy się na trzy zmiany, podczas każdej Volkswageny ID.3 obsługuje 25 wykwalifikowanych pracowników z asystentami.

Ostatni etap to ocena poprawności działania software’u, po której samochód może trafić do sprzedaży. W tej chwili udało się zaktualizować „dobre 1 000” samochodów, co oznacza przeskoczenie zadanego celu o 25 procent. W tej lokalizacji w Rehden (Niemcy) oprogramowanie ma zostać wgrane w sumie do 11,5 tysiąca aut.

Zgodnie z obietnicami Volkswagena takie ręczne wgrywanie firmware’u „było zaplanowane”. Pojawiają się też głosy, że jest konieczne, by Volkswagen ID.3 był w ogóle w stanie pobierać aktualizacje przez internet. Zgodnie z zapowiedzią Łukasza Zadwornego, dyrektora marki Volkswagen, pierwsze ID.3 trafią do odbiorców w Polsce już w sierpniu bieżącego roku. Juergen Stackmann, członek zarządu Volkswagena, podtrzymuje deklarowany od dawna termin wrześniowy.

> 85 procent [przyszłych] nabywców Volkswagena ID.3 nie kupiło wcześniej samochodu Volkswagena [FT]

Warto przeczytać: BTR erweckt E-Autos zum Leben

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 4]