Toyota obniżyła ceny Toyoty Rav4 Plug-in Hybrid. Ładowana z gniazdka hybryda dostępna jest od 223 200 złotych. Dla porównania: większa o kawałek segmentu, całkowicie elektryczna Tesla Model Y Long Range jest o 1 790 złotych droższa, kosztuje od 224 990 złotych. Ale do wyboru jest jeszcze Tesla Model Y RWD z nieco mniejszą baterią, która jest tańsza o 28 210 złotych, bo zaczyna się od 194 990 złotych, zaledwie 6 090 złotych drożej niż najtańsza Toyota Rav4 Hhybrid.
Toyota Rav4 Plug-in Hybrid kontra Tesla Model Y LR
Obydwa samochody są crossoverami, Toyota zamyka segment C-SUV, Tesla lokuje się w połowie segmentu D-SUV. Rav4 dysponuje napędem spalinowym wspomaganym przez silnik elektryczny, Tesla to oczywiście czysty elektryk. Bateria Toyoty Rav4 Plug-in Hybrid ma 18,1 (~16) kWh pojemności, za co samochód zebrał całkiem sporo pochwał recenzentów. Producent obiecuje do 75 jednostek WLTP zasięgu, co daje do 64 kilometrów realnie w trybie mieszanym lub do 45 km na autostradzie przy 120 km/h [wyliczenia redakcji Elektrowozu].
W Tesli bateria ma ~80 kWh, deklarowany przez producenta zasięg to 533 jednostki WLTP, 7,1 raza dalej niż w Toyocie, chociaż bateria samochodu jest tylko o około 4,8 raza bardziej pojemna. Niestety, część efektywności napędu elektrycznego pochłania w Toyocie konieczność ciągnięcia za sobą całego spalinowego osprzętu, czy jest używany, czy też nie.
Silnik elektryczny Toyoty Rav4 Plug-in na przednich kołach ma 134 kW/182 KM mocy, z tyłu jest dodatkowy silnik o mocy 40 kW/54 KM, wraz z silnikiem spalinowym są w stanie dostarczyć samochodowi 225 kW/306 KM mocy. Cena równa 223 200 złotych dotyczy najtańszego wariantu Dynamic z m.in. 10,5-calowym ekranem centralnym, kierownicą i gałką dźwigni zmiany biegów obszytą skórą, inteligentnym kluczykiem, podgrzewanymi czterema siedzeniami czy czujnikami parkowania z przodu i z tyłu (źródło), ale bez czujnika ostrzegającego o niskim poziomie płynu do spryskiwaczy.
Jeśli interesuje nas panoramiczny wyświetlacz czy kamery 360 stopni, musimy zdecydować się na wersję Selection za 241 700 złotych. W edycji Style (od 248 300 zł) dostaniemy też elektryczny szyberdach, wentylowane fotele czy wyświetlacz Head-up (HUD). Wbudowana ładowarka AC-DC Toyoty jest 1-fazowa i pozwala na uzupełnienie energii ze zwykłego gniazdka w około 8 godzin. Wszystkie oferowane Rav4 Plug-in mają system audio z 6 głośnikami i wszystkie obiecują spalanie wynoszące 1 l/100 km.