Toyota planuje zwiększenie produkcji samochodów w Chinach o 240 tysięcy aut rocznie, co odpowiada wzrostowi 21 procent w stosunku do obecnego poziomu. Firma planuje również rozbudowanie sieci sprzedaży i położenie większego nacisku na modele elektryczne i zelektryfikowane.
Strategia Toyoty na Chiny: więcej samochodów, również elektrycznych
Według informacji uzyskanych przez Reutersa (źródło), wzrost produkcji o 240 tysięcy samochodów rocznie to dopiero początek. Na początku przyszłej dekady firma chciałaby sprzedawać w Chinach 2 miliony samochodów rocznie. Także importowanych.
> Nissan Leaf piątym najlepiej sprzedającym się modelem Nissana w Europie [lipiec 2018]
Japoński producent rozbudowuje fabrykę w Tianjin, by z jej taśm zjeżdżało 10 tysięcy samochodów elektrycznych i 110 tysięcy nowoczesnych hybryd plug-in rocznie. Toyota planuje też „znaczącą rozbudowę sieci sprzedaży” oraz chce się skupiać na technologiach stosowanych w samochodach elektrycznych.
Wszystko dlatego, że Pekin naciska na producentów, by z każdym rokiem coraz większy odsetek produkowanych aut stanowiły samochody ekologiczne. W Państwie Środka nazywane są one NEV-ami, czyli Samochodami Nowej Energii (ang. New Energy Vehicle).
|REKLAMA|
|/REKLAMA|