Niesamowite wyznanie prezesa Toyota Motor North America: stopień ucieczki klientów od Toyoty Prius ma wynosić 9 procent, czyli mniej więcej co 11 klient rezygnuje z zakupu kolejnego Priusa. Połowa z tych ludzi decyduje się na zakup Tesli. Łatwo wydedukować, że chodzi o wybór Tesla Model 3.

Toyota zagrożona przez Teslę?

Dealerzy Toyoty i Lexusa w Ameryce Północnej podkreślają, że marki te cieszą się niebywałą lojalnością klientów. Jednak ta niebywała lojalność nie przekłada się na wyniki. W roku 2018 Lexus sprzedał w Stanach Zjednoczonych właściwie tyle samo samochodów, co rok wcześniej. Dlatego pojawiła się sugestia, że koncern potrzebuje marki jeszcze bardziej premium niż Lexus – takiej, która będzie obecna w przestrzeni cenowej powyżej 50 tysięcy dolarów.

Jednak znacznie większy problem może mieć Toyota. Jak wyznał Jim Lentz, prezes amerykańskiego oddziału Toyota Motor, 9 procent właścicieli Priusów rezygnuje z zakupu kolejnego wcielenia modelu. Aż połowa klientów przechodzi do Tesli i wybiera, jeśli wierzyć Elonowi Muskowi, Tesla Model 3 (źródło).

> Z jakich samochodów rezygnują nabywcy Tesli 3? Z Priusów, BMW, Hond i Leafów

Dlatego w bieżącym roku modelowym Toyota wprowadziła w Priusie zbiór systemów bezpieczeństwa Toyota Safety Sense. Po raz pierwszy w historii zdecydowano również o zaoferowaniu Toyoty Prius AWD, a właściwie AWD-e, z dwoma silnikami elektrycznymi, w których jeden pracuje poza napędem hybrydowym.

> Nowa Toyota Prius (2019) z opcjonalnym napędem AWD-e i bateriami NiMH [aktualizacja]

Warto dodać, że Toyota jest drugim największym producentem samochodów na świecie. Szacuje się, że w 2018 roku sprzedała 10,55 miliona aut. Najczęściej kupowanym modelem koncernu jest Toyota Corolla: według Global Auto Database, w samym tylko 2018 roku znalazła ona prawie 1,2 miliona nabywców (źródło).

Na zdjęciu: Toyota Prius Plug-in (c) Toyota Polska

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]