Jeśli ktoś jest zainteresowany zakupem Toyoty bZ4X, ucieszy go informacja, że Toyota Leasing Polska podpisała umowę z Bankiem Ochrony Środowiska. Już wkrótce możliwy będzie zakup (precyzyjniej: leasing) aut elektrycznych Toyoty z dofinansowaniem w programie „Mój elektryk”. Dla osób fizycznych dopłata wynosi 18 750 lub nawet 27 000 złotych.

Elektryczna Toyota w leasingu z dopłatą

Nie wiadomo, kiedy program wystartuje, wiadomo natomiast, że na obecnym etapie oferta będzie dotyczyła Toyoty bZ4X oraz wodorowej Toyoty Mirai, bo elektryczny Lexus UX 300e nadal nie występuje na polskiej stronie producenta/dystrybutora. To nawet pasuje do tego, że od paru miesięcy bZ4X oferowana jest wyłącznie w leasingu Kinto One, w ramach którego nie mówi się o możliwości wykupu auta po zakończeniu okresu eksploatacji – odbiorca auta staje się więc tylko jego tymczasowym użytkownikiem.

Dofinansowanie w ramach programu „Mój elektryk” oznacza pokrycie części opłaty wstępnej za samochód z funduszy NFOŚiGW. Dla osób fizycznych dopłata może wynieść 18 750 lub 27 000 złotych, ten drugi przypadek dotyczy osób z co najmniej trójką dzieci i Kartą Dużej Rodziny. Próg maksymalnej ceny to 225 000 złotych (sytuacja nr 1) lub brak ograniczeń (sytuacja nr 2 = KDR).

Przy właścicielach firm dofinansowanie wyniesie 18 750 zł dla rocznego przebiegu do 15 000 kilometrów rocznie (do sprawdzenia dochodzi po 2 latach) lub 27 000 złotych dla przebiegu powyżej 30 000 km w ciągu dwóch lat. Maksymalna cena pojazdu musi wynieść 225 000 zł netto dla podatników VAT wykorzystujących auta wyłącznie w firmie, 201 793 zł netto/248 206 zł dla podatników stosujących rozliczenie 50/50 lub 225 000 zł dla organizacji niebędących podatnikami VAT. Dofinansowanie w ramach programu Mój elektryk pozwala na obniżenie miesięcznych rat za auta o maksymalnie kilkaset złotych.

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: ciekawostką jest, że na filmie promocyjnym dostępnym w witrynie firmy, Toyota Mirai zwana jest symbolicznie „HYDRO EL3C”, „hydroelektryczną”. NIE JEST to witryna poświęcona dofinansowaniom, dopłaty nie dotyczą bowiem starych hybryd (HEV) ani hybryd plug-in (PHEV):

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]