Toyota i Subaru oficjalnie ogłosiły, że opracują razem platformę przeznaczoną dla samochodów elektrycznych. Co jednak ważniejsze, firmy chcą wyprodukować elektrycznego crossovera klasy C-SUV, który będzie sprzedawany zarówno przez Toyotę, jak również przez Subaru.

Elektryczna Toyota RAV4 czy coś zupełnie innego?

Komunikat jest przełomowy. Dotychczas Toyota zapowiadała produkcję elektrycznej Toyoty C-HR (klasa B-SUV) wyłącznie na terenie Chin. Ogłoszona właśnie kooperacja z Subaru mówi o znacznie większym przedsięwzięciu (źródło):

  • crossoverze/SUV-ie klasy C, czyli o wielkości pomiędzy Kią e-Niro a Toyotą RAV4,
  • platformie dla samochodów elektrycznych nadającej się do zastosowania w segmentach C/C-SUV (np. Toyota Corolla i Toyota RAV4) oraz D/D-SUV (np. Toyota Camry i Toyota Highlander).

> Volkswagen robi reklamę z VW ID. Buzzem i… Dieselgate [wideo]

Samochód ma wykorzystywać doświadczenia Subaru w produkcji napędów 4×4 – cokolwiek miałoby to oznaczać przy elektrykach – oraz Toyoty w segmencie elektryfikacji aut. Jeśli rzucimy okiem na nazwy modeli, szybko dostrzeżemy, że ta jedna platforma pozwoli na elektryfikację ponad 80 procent całego portfolio Toyoty na całym świecie, w tym wielu najpopularniejszych modeli!

Toyota mówi wprost o „wielu rynkach”, Subaru z kolei deklaruje, że zespoły pracujące obecnie nad elektryfikacją zostaną przesunięte do nowego projektu – co sugeruje, że nowe samochody elektryczne obu firm będą pojawiały się na całym świecie.

Obie firmy ściśle ze sobą współpracują od 2005 roku, co w 2012 roku zaowocowało Toyotą 86/Subaru BRZ oraz hybrydowym zespołem napędowym Toyoty w Subaru Crosstrek Hybrid.

> Toyota i Panasonic zawiążą „solidną współpracę” nad ogniwami do baterii [Nikkei]

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]