Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Toyota i Lexus mają już instalację 800 V, ale wykorzystają ją w samochodach z bateriami od około 100 kWh

Portal Green Car Reports dowiedział się, że Toyota i Lexus mają już gotową technologię z instalacją pracującą pod napięciem 800 V. Firmy nie chcą jej jednak implementować. Przyszłe zastosowania będą rozważane model po modelu, punktem zwrotnym ma być pojemność baterii wynosząca około 100 kWh, bo wtedy wyższe napięcie pozwoli na łatwe osiąganie dużych mocy ładowania.

Moce ładowania Lexusa i Toyoty plus stosunek do zasięgów

Dla głównego inżyniera Lexusa, Takashiego Watanabe, obecne moce ładowania dochodzące w szczycie do 150 kW (Toyota bZ4X z pakietem 71,4 kWh, Lexus RZ 450e) są wystarczające. Przekroczenie tej bariery oznacza koszty nie tylko po stronie infrastruktury, ale też po stronie producenta samochodu. Jego zdaniem CCS obsługujący 150 kW będzie w najbliższej przyszłości globalnym standardem (źródło). To interesujące, bo sugeruje, że firma na stałe pożegnała się z japońskim Chademo.

Wyższe moce ładowania przydadzą się przy większych bateriach. W Toyocie i Lexusie zastosowanie instalacji 800 V, która pozwala na łatwe przekroczenie 200 kW na ładowarce, będzie rozważane od akumulatorów mieszczących około 100 kWh i większych. Zdradził też, że o ile 320 kilometrów na baterii wygląda słabo w Stanach Zjednoczonych, to w Chinach jest to duża wartość. Tym niemniej Lexus, jako marka premium, chce dążyć do zasięgów wynoszących 640-800 kilometrów (400-500 mil), podczas gdy Toyota skupia się raczej na przystępności cenowej niż dystansie, jaki można pokonać na jednym ładowaniu.

Jak stwierdził Watanabe, w RZ 450e może istnieć opcja online’owej aktualizacji oprogramowania sterującego silnikiem, ładowaniem (patrz: BMS) czy asystentami kierowcy. Niewykluczone jest też dodanie nowych usług. Istotnym elementem ma być możliwość wgrania nowego software’u do komputera sterującego (ECU) i systemów komunikacji, nad czym Lexus jeszcze pracuje. W przyszłości niewykluczona jest na przykład funkcja smartfonu w roli kluczyka czy one-pedal driving.

Zdjęcie otwierające: ilustracyjne, Lexus RZ 450e (c) Lexus

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version