Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Toyota gigantem rynku, rok 2023 rekordowy: 11,2 miliona samochodów, w tym 104 tys. elektryków i 3,9 tys. aut na wodór

Toyota ogłosiła wyniki sprzedaży samochodów w roku kalendarzowym 2023. Koncern wraz z wszystkimi wchodzącymi w jego skład markami sprzedał w sumie 11,2 miliona pojazdów, z czego Toyota wraz z Lexusem dostarczyła 10,31 miliona samochodów. Aut elektrycznych (BEV) było w sumie 104 018, modeli z wodorowymi ogniwami paliwowymi (FCEV) sprzedano 3 921 egzemplarzy. Doskonałe wyniki zanotowały stare hybrydy: 3,42 miliona egzemplarzy. 

Toyota mocarzem w swoim segmencie, bez sukcesu z wodorem, ze skandalem przy dieslach

Toyota jest dziś jednym z dwóch masowych producentów aut na wodór. Jeśli Hyundai zanotował podobny wynik, na całym świecie przybyło mniej niż 10 tysięcy pojazdów FCEV. Rezultat Toyoty nie jest szczególnie zły w kontekście wcześniejszych lat, ale na głównym rynku, w Japonii, widać spore załamanie, bo sprzedano tam zaledwie 346 egzemplarzy samochodów na wodór (suma: 422 pojazdy), o 59,2 procent mniej niż rok temu.

Na tym samym rodzimym rynku nabywców znalazło 2 931 aut elektrycznych, Toyot i Lexusów (źródło). I to może producenta nieco niepokoić, bo cały segment BEV-ów w Japonii to 43 991 egzemplarzy. Toyota wywalczyła więc u siebie zaledwie 6,7 procent tortu. Oczywiście może być to element strategii „nie angażujemy się, bo samochody elektryczne i tak nie zdobędą więcej niż 30 procent rynku

W globalnym rankingu producentów elektryków za rok 2023 Toyota plasuje się obecnie między Volvo (113 419 egz.) i Fordem (72 608 egz.). Dodajmy wszak, że zestawienie nie jest pełne, brakuje w nim wielu producentów japońskich czy marek koncernu Stellantis.

Pierwsze miejsce na liście największych koncernów motoryzacyjnych świata w ogóle nieco przyćmiewa też ostatnia informacja, że Toyota kantowała na emisji spalin w silnikach Diesla. Komunikat zaczyna się od działu zajmującego się wózkami widłowymi (Toyota Industries Corporation, TICO), ale szybko okazuje się, że problem dotyczy też modeli oferowanych na globalnych rynkach. Silniki na olej napędowy w momencie certyfikacji miały inny software niż te, które były sprzedawane z samochodami. Problem dotyczył m.in. Toyoty Hilux, Land Cruiser 300 czy Lexusa LX 500d (źródło):

Nota od redakcji Elektrowozu: żeby nie aktualizować rankingu sprzedaży aut elektrycznych w dziesięciu miejscach, przygotowaliśmy jeden zbiorczy ranking sprzedaży samochodów elektrycznych w 2023 roku z podziałem na marki i koncerny. Wpis jest na bieżąco aktualizowany.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 1]
Exit mobile version