Toyota Avensis (2019)? Nawet jeśli, to w znikomej liczbie egzemplarzy. Avensis bezpowrotnie znika z naszego kontynentu, a zastępuje go marka globalna, Toyota Camry. Model Hybrid właśnie został pokazany – oficjalnie zadebiutuje już za dwa dni, na Paris Motor Show 2018.
Toyota Camry Hybrid (2019) vel Toyota Camry XV70, czyli czego możemy się spodziewać
Toyota Camry jest dziś najpopularniejszym samochodem osobowym segmentu D na świecie. Z pewnością pomaga w tym doskonała sprzedaż modelu w Stanach Zjednoczonych, gdzie słowo „camry” stało się synonimem rodzinnego samochodu osobowego.
> Pierwsze elektryczne Suzuki trafią na testy do Indii. Samochody wykonane we współpracy z… Toyotą
Nowa Toyota Camry Hybrid powstanie na platformie TNGA-K (GA-K) – tej samej, na której zbudowana jest Toyota Avalon, Lexus ES czy Toyota RAV4. Po uważnym przyjrzeniu się sylwetce widać zresztą, że pobrzmiewają w niej nuty Avalona i ES-a. Dane techniczne? Camry Hybrid zostanie wyposażona w silnik spalinowy o pojemności 2,5 litra (sprawność: 41 procent), który razem z silnikiem elektrycznym będzie w stanie wygenerować do 218 KM mocy.
Producent nie oferuje samochodu w silnikami Diesla (to plus) ani w wariancie plug-in (to minus). Nie wiadomo też na razie, czy w modelu pojawią się inne pojemności silników. Warto przy okazji dodać, że Camry Hybrid to tzw. stara hybryda (HEV), ale producent znalazł ciekawe marketingowo określenie auta – „samoładująca się hybryda”.
A oto krótka prezentacja auta:
|REKLAMA|
|/REKLAMA|