„Mam nadzieję, że [Tesla] zredukuje ceny do zera. My [w Renault] będziemy chronić wartości naszych samochodów elektrycznych” – stwierdził Luca de Meo w rozmowie z Financial Times. W podobnym tonie wypowiadają się właściwie wszystkie firmy, z którymi rozmawialiśmy jako redakcja Elektrowozu. Te odważniejsze mówią wprost, że „tak się nie robi”, nie wolno drastycznie obniżać cen na samochody nowe, bo psuje to biznes wszystkim, nie mówiąc już o segmencie aut używanych.  

„To się nie godzi!” Luca de Meo za normalnością w świecie samochodów

W rozmowie z portalem Financial Times prezes Renault Group wyraził swe niezadowolenie wobec działań Tesli. Stwierdził wprost, że liczy na to, że przedsiębiorstwo Muska zredukuje ceny do zera. Tymczasem Renault będzie dzielnie stać na ich straży, by „kontynuować ochronę wartości aut elektrycznych”. Zapewne po to, by ich właściciele nie stracili zbyt wiele a potencjalni nabywcy nie kupili zbyt tanio. Francuska firma ma też zamiar przesuwać się w kierunku segmentu premium oraz stopniowo ucieka z rynku aut najmniejszych. W 2025 roku niemal połowę sprzedaży w Europie mają generować segmenty C i D.

Luca de Meo (c) Renault Group

Ruch Tesli podobnie oceniają przedstawiciele innych firm, z którymi rozmawialiśmy. Irytacja („tak nie wolno”) lub upór („my nie obniżymy”) pojawiały się właściwie w każdej wypowiedzi. Niektórzy uznawali, że to cios poniżej pasa, szczególnie wobec światowych zawirowań na rynku metali, półprzewodników, surowców do produkcji baterii, które windowały ceny samochodów. Obniżek nie planował nikt, bo „przecież ma kolejkę oczekujących na rok do przodu”. Ale jedna z firm nieoficjalnie przyznała się nam, że centrala zaczęła gorączkowy przegląd miejsc, w których dałoby się obciąć marże, żeby tylko móc podążyć z cenami za Teslą, kiedy zapadnie taka decyzja.

Najtańsza Tesla Model 3 kosztuje dziś od 219 990 złotych. Najtańszy Renault Zoe od 180 500 złotych, najtańsze Megane Elektryczne od 184 900 złotych. Model 3 jest samochodem segmentu D, Zoe to segment B, Megane – segment C, raczej dolna jego część. Debiutujący wkrótce Renault Scenic Elektryczny będzie nieco większy i nieco droższy od Megane, ale nadal będzie autem segmentu C.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 16 głosów Średnia: 4.8]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: