Podczas inauguracji Giga Texas doszło do przekazania wyprodukowanych tam samochodów. Potwierdził to sam Elon Musk. Ale dotychczas nie objawiła się ani jedna osoba, która miałaby takie auto, co jest dość dziwne w społeczności, która chętnie chwali się swoim stanem posiadania. Czyżby zatem nowi właściciele podpisali umowy o poufności, NDA?

Tesla Model Y MiT / Made in Texas – w tajemnicy i poza konfiguratorem?

Gdy Tesla Model 3 trafiała na rynek, pierwszą partię samochodów odebrali pracownicy. Prosili oni, by nie fotografować ich aut, nie chcieli też pokazywać wnętrz. Każdy pojazd miał naklejony numer, poniżej jest to 55. Te restrykcje luzowano z czasem:

Przy Tesli Model Y aż takich podchodów nie było: na drogach uchwycono kilka egzemplarzy elektrycznego crossovera, po czym ten szybko trafił do oficjalnej dystrybucji. Jeżeli zatem przy Modelu Y z baterią strukturalną samochody dosłownie zapadły się pod ziemię, zmiana musi być większa niż mogłoby się wydawać. Pojawiły się nawet spekulacje, że ich właściciele musieli podpisać umowy o poufności, bo jeżdżą zupełnie nowymi, nieprzetestowanymi jeszcze w boju pojazdami, a przy okazji nie przyciągają oczu tablicami producenta (źródło, chociaż też to):

Tesla Model Y MiT z daleka. Widać odlewy z przodu i z tyłu

Tesla Model Y z Giga Texas z widocznym odlewem z przodu i częściowo odsłoniętą baterią strukturalną. W tej powinno być 828 ogniw 4680, każde z nich ma 98 Wh pojemności, co daje 81,1 kWh. W wersji Standard Dual Motor ogniw ma być 690 

Ogniwa 4680 z bliska. Widać wpusty i wyloty na taśmach prowadzących ciecz chłodzącą

Z tego, co wyciekło nieoficjalnie, wiemy, że Modele Y z baterią strukturalną mają mieć lepszą krzywą ładowania niż modele dotychczasowe: do 200 mil/320 km zasięgu uzupełnią w 15 minut. Trudno się temu dziwić, skoro ogniwa 4680 miały być lepiej chłodzone niż 2170, ale to oznacza uzupełnienie niemal 72 procent baterii (= 200 / 279 mil) w kwadrans, podczas gdy reszta konkurencji potrzebuje na to 18 minut!

Zrzut ekranu z filmu pokazywanego przed startem transmisji. Obecna Tesla Model Y uzupełnia 162 mile (261 km) w 15 minut

Domyślamy się też oznaczenia modelowego, Tesla Model Y MiT / z Giga Texas = Tesla Model Y Standard Dual Motor = Tesla Model Y AWD, bo tak wynika z dokumentacji EPA. Auto ma mieć wspomniane 279 mil / 449 kilometrów EPA zasięgu oraz rozpędzać się do maksymalnie 217 km/h (źródło). Są znikome szanse, że samochód da się zamówić do Europy, skoro Giga Berlin, nasza lokalna fabryka Tesli, już wytwarza Modele Y, a w przyszłości ma produkować ogniwa 4680.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: