Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Tesla złożyła wniosek o rozbudowę Giga Berlin do wytwarzania 1 000 000 samochodów rocznie. Plotki: projekt Highland

Tesla złożyła w Landowym Biurze Ochrony Środowiska (niem. LfU) Brandenburgii wniosek o możliwość produkowania w Giga Berlin 1 000 000 zamiast obecnych 500 000 samochodów rocznie. Zadeklarowano, że będzie to wymagać takiej samej ilości wody. Firma nie wytwarza jeszcze takiej liczby aut, dysponuje jedynie oficjalnym pozwoleniem na pół miliona egzemplarzy aut rocznie. Zwiększenie wydajności ma się odbyć w ramach budynków, na które wydano już pozwolenie.

Więcej samochodów z tej samej Giga Berlin

Dostęp do wody miał być jednym z największych ograniczeń Giga Berlin. Organizacje ekologiczne broniące terenu przed fabryką utrzymywały, że zakład zabierze wodę mieszkańcom, później że dostawca nie będzie w stanie rozbudować źródeł, żeby zaspokoić potrzeby Tesli. Wygląda na to, że producent rozwiązał problem na własną rękę.

Wejście do Giga Berlin (c) The Wolfpack / YouTube

Telewizja RBB24 dowiedziała się, że firma Muska zadeklarowała optymalizację planów i produkcji, by dotychczasowa ilość wody wystarczyła do dwukrotnego zwiększenia wydajności zakładu. Ścieki mają być oczyszczane i wykorzystywane ponownie. Stąd wniosek o pozwolenie na wytwarzanie 1 miliona aut zamiast 500 tysięcy. Teraz wydajność Giga Berlin wynosi „więcej niż 250 tysięcy” samochodów. Do 500 tysięcy jeszcze nie udało się dojść, nie jest też jasne, czy Tesla zdoła sprzedać w Europie taką liczbę Modeli Y.

Fabryka w Gruenheide (Niemcy) pracuje od niemal roku, przypomina RBB24. Zakład zatrudnia już ponad 10 000 ludzi, na pierwszym etapie rozbudowy ma to być w sumie 12 000 pracowników. Natychmiast pojawiły się plotki, że zapowiedziane zwiększenie wydajności może dotyczyć projektu Highland, Tesli Model 3 z odlewami i gotowością do zastosowania baterii strukturalnej. Taki samochód, nawet w wersji z dotychczasowymi ogniwami 2170, mógłby być tańszy w produkcji niż obecna Tesla Model 3, byłby też sztywniejszy i potrzebowałby nieco mniejszych baterii do osiągnięcia podobnych zasięgów (aluminiowe odlewy = oszczędność na wadze).

Stan Giga Berlin na 19 marca prezentuje nagranie The Wolfpack:

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version