W przyszłym tygodniu zostanie publicznie udostępniona dokumentacja dotycząca rozbudowy europejskiej fabryki Tesli, Giga Berlin, informuje niemiecki portal RBB24. Firma Muska już rozpoczęła przygotowania do ekspansji, docelowo chciałaby wytwarzać w Gruenheide (Niemcy) 1 000 000 samochodów zamiast planowanych dotychczas 500 000 aut rocznie. Ma też zamiar produkować 100 zamiast 50 GWh baterii rocznie.

Rozbudowa Giga Berlin

Aktualnie Tesla zatrudnia w Giga Berlin około 10-11 tysięcy pracowników i produkuje około 5 tysięcy aut tygodniowo. Rocznie daje to mniej więcej 250 tysięcy elektryków, połowę z planowanych na obecnym etapie 500 tysięcy. W ostatnim raporcie kwartalnym wydajność fabryki określono na poziomie „ponad 350 tysięcy” pojazdów rocznie, zatem ekspansja będzie naturalnym kierunkiem rozwoju.

Plan rozbudowy fabryki zakłada optymalizacje „już istniejących zakładów produkcyjnych” oraz postawienie kolejnej dużej hali montażowej (źródło). Nieoficjalnie mówi się, że „optymalizacje” mogą być związane z przygotowaniem do wytwarzania Tesli Model 3 projekt Highland, odświeżonego wariantu Modelu 3, który powinien zadebiutować w nadchodzących miesiącach. Auto ma znacznie więcej wspólnego z Teslą Model Y niż z obecnym Modelem 3, chociaż przybierze formę tego ostatniego.

Plany rozbudowy Giga Berlin z czerwca 2022 roku. Konsultacje społeczne dotyczą prawdopodobnie budynków na górze (c) Tobias Lindh / Twitter

Giga Berlin jak na razie produkuje wyłącznie Tesle Model Y. Gdyby „optymalizacje” faktycznie dotyczyły Tesli Model 3, przyszłe budynki mogłyby zostać wykorzystane do produkcji Tesli Model 2, „taniej Tesli”. To oczywiście wyłącznie spekulacje, ale wszystko do siebie w miarę pasuje: popyt na samochód segmentu C/C-SUV mógłby być około dwa razy większy niż na auta segmentu D (Tesla 3) i D-SUV (Tesla Y), szczególnie przy odpowiednio dobranych cenach.

Zwiększenie wydajności fabryki w kwestii produkowanych ogniw / baterii / magazynów energii wygląda nader ciekawie, jeśli weźmiemy pod uwagę, że Tesla może zaspokajać swoje potrzeby samochodowe, lecz również zacząć rozwijać biznes z magazynami energii. Zaledwie kilka dni temu firma rozpoczęła w Zjednoczonym Królestwie rekrutację ludzi do europejskiego działu Tesla Electric. Tesla Electric zajmuje się „wirtualnymi elektrowniami”, pozwala swoim klientom posiadającym Powerwalle ładować je, gdy energii jest nadmiar, i odsprzedawać energię, kiedy ta osiąga na rynku wysokie ceny – bo jej brakuje.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]