Tesla pochwaliła się, że w trzecim kwartale 2021 roku dostarczyła 241 300 samochodów, największą część stanowiły Tesle Model 3 i Y. Wynik jest o niemal 20 procent lepszy niż w minionym kwartale, który również był rekordowy – dostarczono wtedy 201 250 samochodów. Zanosi się na to, że kalifornijski producent przeskoczy w tym roku Lexusa.
Wyniki Tesli w III kwartale 2021
Zgodnie z oficjalnym komunikatem liczba wyprodukowanych i dostarczonych samochodów wyniosła:
- Modele S i X: 8 941 wyprodukowanych, 9 275 dostarczonych,
- Modele 3 i Y: 228 882 wyprodukowane, 232 025 dostarczone,
- SUMA: 237 823 wyprodukowane, 241 300 dostarczone (źródło).
Tesla nie rozbija sprzedaży Tesli 3 i Y na poszczególne modele, nie jest zatem jasne, jak crossover wypada na tle starszego sedana. Analitycy z branży sądzą, że zainteresowanie Modelem Y zaczyna rosnąć i auto powoli dogania starszy Model 3. Elon Musk twierdzi, że będzie to najpopularniejszy wariant w gamie, na razie jeszcze tego nie widać:

Szacunkowe dostawy poszczególnych modeli Tesli (c) Hypercharts
Drugim godnym odnotowania faktem jest rosnąca produkcja Tesli Model S po faceliftingu. Na drogach zaczynają się już też pojawiać nowe Modele X, jeden egzemplarz uchwycono nawet w Kanadzie. Kto jednak zamówi większe i droższe Tesle teraz, odbierze je dopiero w połowie 2022 roku – i jest to termin szacunkowy, który może się zmienić:
Bardzo dobre wyniki sprzedażowe producenta oznaczają, że zainteresowanie samochodami się utrzymuje. Oraz że fabryka w Szanghaju (Chiny) działa pełną parą i sprawdza się w roli światowego centrum eksportowego: po raz pierwszy w historii wyprodukowała więcej aut niż zakłady w Fremont (Kalifornia, Stany Zjednoczone). Z naszego punktu widzenia to dobrze, auta z Chin są wykonane lepiej niż warianty amerykańskie. Jedynym małym minusem może być dla niektórych bateria zbudowana w oparciu o ogniwa LG Energy Solution, a nie Panasonika.