Blog PremiumMoto opublikował zestawienie najchętniej kupowanych (=najczęściej rejestrowanych) samochodów marek premium w Polsce. Okazuje się, że Tesla jest nadal autem unikalnym na polskich drogach, pod względem popularności przegrywa nawet z Porsche, Land Roverem czy Alfą Romeo. Według danych opracowanych przez IBRM Samar w 2022 roku po raz pierwszy zarejestrowano w kraju zaledwie 1 226 samochodów z firmy Muska. I chyba staje się jasne, dlaczego niedawne obniżki cen mogły zrobić „roczny wynik w tydzień”.

Najpopularniejsze marki premium w Polsce

Ranking TOP10 najczęściej wybieranych marek premium prezentuje się tak (wszystkie liczby TUTAJ):

  1. BMW – 23 796 egzemplarzy, 25,5 proc. udziału w rynku,
  2. Mercedes – 21 354 egzemplarze, 22,9 proc. udziału w rynku,
  3. Audi – 19 323 egzemplarze, 20,7 proc. udziału w rynku,
  4. Volvo,
  5. Lexus,
  6. Mini,
  7. Porsche – 2 998 egzemplarzy,
  8. Land Rover – 1 918 egzemplarzy,
  9. Alfa Romeo – 1 679 egzemplarzy,
  10. Tesla – 1 226 egzemplarzy, 1,3 proc. udziału w rynku.

Różnica między Teslą a pierwszym na liście BMW jest niemal dwudziestokrotna. Niemiecka trójka wyrobiła sobie dobrą opinię i na razie wydaje się być niezagrożona. Liczba sprzedanych samochodów pokazuje nam, jak wiele ma jeszcze przed sobą Tesla. Co ciekawe, amerykański producent wcale nie osiągnął najwyższego wzrostu na rynku: firma Muska zanotowała +33 procent rok do roku, podczas gdy Porsche miało +50 procent r/r, a DS nawet +145 procent r/r.

Przed Teslą jeszcze długa i interesująca podróż

Średnia cena cennikowa sprzedanej w Polsce Tesli to 303 tysiące złotych, tę kwotę mocno do góry musiały szarpnąć Tesle Plaid, choć spodziewamy się, że twórca zestawienia nie uwzględnił, że wiele odebranych aut zostało zarezerwowanych przy cenach niższych niż te widoczne w cennikach. Droższe były Jaguary (351 tys.), Land Rovery (358 tys. zł) czy Porsche (505 tys. zł), reszta okazała się tańsza. Najwyższą średnią cenę aut zanotowano w województwie podlaskim, najniższą w mazowieckim.

Najchętniej kupowanym modelem w Polsce było Volvo XC60, od lat zresztą cieszące się sympatią (5 365 egzemplarzy). Średnia cena cennikowa wszystkich Volvo to 239 tys. złotych, podczas gdy przestronniejsza i całkowicie elektryczna Tesla Model Y startuje dziś od 229 990 złotych. Wracając do głównego wątku: jako drugie na liście modeli uplasowało się BMW X5+X6 oraz BMW X3+X4.

Tesla Model 3 pierwsza wśród BEV-ów

Elektryki miały 5-procentowy udział w sprzedaży, podczas gdy zwykłe hybrydy zanotowały udział 4-procentowy. To o tyle istotne, że Tesla wygenerowała mniej więcej 1/4 tego wolumenu, reszta BEV-ów musiała więc się ukryć wśród modeli Porsche, Mini, BMW czy Volvo. Najczęściej kupowanym samochodem elektrycznym była Tesla Model 3 z 761 egzemplarzami. Drugie dojechało Audi Q4 e-tron (414 egz.).

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 1]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: