Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Tesla wstrzymała w Stanach Zjednoczonych zamówienia na Model 3 LR. Oto sposób na promocję Modelu Y i wyższe marże

Elon Musk zapowiedział ongiś, że Tesla Model Y będzie nie tylko najpopularniejszym samochodem Tesli, ale wręcz najpopularniejszym autem na świecie. Wygląda na to, że stopniowo przygotowuje się do zrealizowania swego planu. Tesla Model 3 Long Range, najczęściej wybierane auto firmy, nie jest już dostępna w Ameryce Północnej, wróci dopiero w 2023 roku. Kto więc potrzebuje elektryka z dużym zasięgiem, wybierze albo Model 3 Performance, albo Model Y LR.

TM3 LR jest za tania jak na możliwości, które oferuje?

Choć Tesla Model Y jest większa i droższa niż Model 3, to z dużą dozą prawdopodobieństwa można orzec, że wyprodukowanie crossovera kosztuje mniej niż starszej siostry. Wszystko za sprawą wdrożonych optymalizacji, zastosowania odlewu bądź odlewów w miejscach, które w Modelu 3 wymagają spawania czy nitowania licznych części (tył lub tył i przód):

Struktura tyłu Tesli Model 3 (po lewej) i Tesli Model Y (po prawej). Siedemdziesiąt oddzielnych części zostało zastąpionych dwiema (c) Tesla

Z punktu widzenia nabywcy poszukującego dużego zasięgu Tesla Model 3 Long Range oferuje najlepszy stosunek możliwości do ceny. Czyli producentowi opłaca się najmniej. Dlatego firma może kusić klientów wariantem mocniejszym (Model 3 Performance) albo praktyczniejszym (Model Y LR). Model 3 Long Range w Stanach Zjednoczonych stał się niedostępny tak samo, jak Tesle Model S Long Range i Model X Long Range są niedostępne w Europie.

Portal Electrek twierdzi, że Tesla zrezygnowała ze zbierania zamówień na Model 3 LR, żeby nie narażać klientów na zbyt długie oczekiwanie. Sugestię na ten temat wygłosił Elon Musk w maju 2022 roku. Ale sceptycy nie do końca akceptują powyższe wytłumaczenie, bo dlaczego Tesla nadal sprzedaje bardzo podobny konstrukcyjnie wariant Performance? Dlaczego oferuje droższą Model Y LR z tą samą baterią? Rozwiązanie zagadki nasuwa się samo: żeby skierować klientów ku modelom z wyższymi marżami i „zrobić wynik” w roku 2022.

A z czasem żeby też doprowadzić do spełnienia przepowiedni o „Modelu Y jako najczęściej wybieranym samochodzie Tesli”…?

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Exit mobile version