NTSB opublikowało wstępną wersję raportu na temat fatalnego wypadku Tesla Model X. W marcu 2018 roku o barierę oddzielającą dwa pasy ruchu rozbił się – i zginął – pracownik Apple. Uderzenie nastąpiło przy szybkości 114 km/h.

NTSB: Tesla jechała na Autopilocie

Zgodnie z raportem NTSB:

  • w ciągu 32-minutowej jazdy, Autopilot był włączany kilka razy, w tym prowadził auto przez ostatnie 18 minut i 55 sekund, aż do wypadku,
  • w czasie, gdy Autopilot kierował samochodem, system ostrzegał kierowcę dwa razy wizualnie i raz dźwiękowo, by człowiek położył ręce na kierownicy; ostrzeżenia pojawiły się ponad 15 minut przed wypadkiem,
  • w ciągu ostatnich 60 sekund przed wypadkiem, ręce kierowcy spoczywały na kierownicy 3 razy przez łącznie 34 sekundy,
  • przez ostatnie 6 sekund przed wypadkiem nie wykryto dłoni człowieka na kierownicy,
  • na 8 sekund przed wypadkiem Tesla jechała za samochodem, który poruszał się z szybkością 105 km/h,
  • na 7 sekund przed wypadkiem Tesla zaczęła zjeżdżać w lewo za samochodem,
  • na 4 sekundy przed wypadkiem Tesla nie podążała za samochodem,
  • na 3 sekundy przed wypadkiem Tesla zaczęła przyspieszać od 100 do 114 km/h (70,8 mph) w momencie zderzenia.

NTSB nie przesądza o przyczynach wypadku. Umieszcza jednak w dokumencie informacje o późniejszym zapłonie baterii na parkingu straży pożarnej:

> Uszkodzona bateria Tesli zapaliła się sama po 6 dniach od wypadku

Oto skan z PDF-a raportu:

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 7 głosów Średnia: 4.7]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: