Kilka lat temu nasz Czytelnik ze Stanów Zjednoczonych pochwalił nam się, że po wielu latach wierności BMW kupił Teslę Model 3. Bo dawała mu radość z jazdy, którą BMW gdzieś zgubiło. Wygląda na to, że podobne poglądy ma znacznie więcej osób, bo Tesla w USA cały czas rośnie i właśnie wyprzedziła niemieckiego konkurenta.
Tesla > BMW
Pierwsze dane na temat liczby Tesli sprzedanych w USA w roku 2021, które firmy analityczne podawały w styczniu i lutym 2022, były niejednoznaczne. Jedni twierdzili, że Tesla wyprzedziła BMW, inni – że jej się nie udało. Dopiero na podstawie liczby rejestracji można było stwierdzić, że Tesla w 2021 roku o włos przegrała z BMW (342 412 kontra 347 453 samochody).
Teraz firma analityczna Experian podała dane dla stycznia 2022 roku i wygląda na to, że niemiecki producent został z tyłu. Liczba zarejestrowanych egzemplarzy wyniosła:
- Tesla – 37 162,
- BMW – 30 563,
- Lexus – 24 843,
- Mercedes – 22 022.
Warto dodać, że o ile w przypadku Tesli liczone są tylko auta elektryczne, o tyle przy pozostałych markach mówimy o wszystkich rodzajach napędów. Podkreślmy to: Tesla sprzedała więcej samochodów elektrycznych niż BMW wszystkich, w tym elektryków. Firma Muska raczej nie zwolni, od momentu, gdy głównym centrum eksportowym stała się fabryka w Szanghaju (Chiny), producent może kierować olbrzymią większość aut z Fremont (Kalifornia, Stany Zjednoczone) na rynek amerykański. A przecież za moment wystartuje tam kolejna fabryka, Giga Texas.
Choć Musk twierdził, że wydajność rzędu 500 000 aut rocznie to dla Fremont maksimum, chciałby, żeby zakłady dobiły do 600 tysięcy egzemplarzy. Doliczmy do tego sprawność Giga Texas i tylko w tym roku otrzymujemy około 650+ tysięcy aut przeznaczonych wyłącznie na amerykański rynek. To mniej więcej tyle, ile BMW i Mercedes sprzedają łącznie w Stanach Zjednoczonych.
Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: przy porównywaniu danych dotyczących rejestracji z danymi na temat sprzedaży warto pamiętać, że samochody mogą być rejestrowane z pewnym opóźnieniem, więc liczby nie muszą się zgadzać.
Zdjęcie otwierające: ilustracyjne, Tesla Model 3 Performance (c) Tesla