Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Tesla sprzedała w I kwartale 336 681 samochodów. Miłośnicy: „Słabo, zgodnie z planem”. Sceptycy: „Słabo, początek końca”

Tesla podała dane dotyczące produkcji i sprzedaży samochodów w pierwszym kwartale 2025 roku. Firma dostarczyła w sumie 336 681 egzemplarzy aut wszystkich rodzajów, zaliczyła więc najgorszy wynik od ponad dwóch lat. Dodajmy, że przez kilka tygodni wszystkie główne zakłady były przestawiane na produkcję nowego Modelu Y, a że elektryczny crossover jest najchętniej wybieranym autem Tesli w gamie – i mnóstwo ludzi czekało na odświeżony wariant – chyba nikt nie spodziewał się dobrych rezultatów.

Przejściowa słabość czy będzie jeszcze gorzej?

Liczby są następujące (źródło):

W tytule zawarliśmy informację, jak różne grupy komentują te wyniki, nie będziemy jej więc rozwijać. Rezultat Modeli 3 i Y nie wydaje nam się słaby, skoro ten ostatni potrafił generować około 2/3 sprzedaży, a teraz duża grupa potencjalnych nabywców czekała na facelifting samochodu. Bardzo źle prezentuje się natomiast linijka „inne modele”. Tesla Model S i X sprzedają się słabo, w wielu krajach zniknęła opcja konfigurowania nowych aut. Cybertruck, który miał być opus magnum producenta, znajduje tylko ograniczoną liczbę nabywców.

Cybertruck i DeLorean (c) Patrick McClain / X

Tesla tłumaczy się, że przez kilka tygodni przestawiała cztery fabryki na produkcję nowego Modelu Y. Co przytomniejsi zauważą jednak, że nikt jej przecież do tego nie zmuszał, mogła dokonywać transformacji stopniowo. Wielu producentów motoryzacyjnych wprowadza odświeżone warianty najpierw „u siebie” i dopiero później rozsyła je po świecie. Jeśli firma Elona Muska zdecydowała się zrobić inaczej, być może zauważyła [przy Tesli Model 3 Highland? – red.], że „od razu u wszystkich” będzie lepszą strategią?

Statystyki dla poszczególnych krajów spływają stopniowo. Wiemy już, że we Francji – trzeci najważniejszy rynek elektryków w Europie – spadek w marcu wyniósł 37 procent rok do roku. W kwartale: 41 procent rok do roku. W Szwecji w marcu było to -64 procent rok do roku. W dodatku zainteresowanie BEV-ami rośnie, ale nabywca ma też coraz większy wybór. W Chinach spadek wyniósł 11,5 procent rok do roku dla marca (źródło) – tam również zainteresowanie autami typu plug-in rośnie.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 6 głosów Średnia: 4.7]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version