Główny projektant Tesli, Franz von Holzhausen, wybrał się na testową przejażdżkę Teslą Roadster 2. Fotografia jest tak nierzeczywista, że wygląda jak wymuskany rendering. Jazda musiała być jednak prawdziwa, bo po kilkudziesięciu kilometrach samochód najwyraźniej stanął – i już nie pojechał.
Tesla Roadster 2 na przejażdżce
Tesla Roadster 2 to następca pierwszego roadstera Tesli. Samochód istnieje prawdopodobnie w kilku egzemplarzach (najwyżej!), więc mało kto ma naprawdę okazję się nim przejechać.
Według oficjalnych informacji Tesli, Roadster 2 przyspiesza do 97 km/h w 1,9 sekundy i ma baterie o pojemności 200 kilowatogodzin, które pozwalają na przejechanie do 998 kilometrów na jednym ładowaniu. To dwa razy więcej niż jakiekolwiek produkowane dziś auto.
> Samochód elektryczny zimą: ZASIĘG Tesla 3 w realnym teście [WIDEO]
Nawet najnowocześniejsza znana nam technologia produkcji ogniw sprawia, że bateria Tesla Roadster 2 musi ważyć 0,8-1,2 tony (!). A jaka jest cena? W normalnej edycji ma to być 200 tysięcy dolarów, w edycji Założycielskiej (Founder) – 250 tysięcy dolarów.
To niewiele, jeśli wziąć pod uwagę, że za tę cenę kupujemy najlepiej przyspieszający samochód na świecie, z którym nie mogą się równać nawet najlepsze obecnie wytwarzane supersamochody i motocykle.
Zepsuta Tesla Roadster 2
Na Reddicie szybko pojawiło się zdjęcie z końca tej przejażdżki. Wygląda na to, że auto zepsuło się podczas jazdy:
|REKLAMA|
|/REKLAMA|