Zgodnie z e-mailem uzyskanym przez portal Electrek, Tesli udało się osiągnąć poziom produkcji Tesla Model 3 wynoszący 1 tysiąc egzemplarzy na dobę. Firma chce go teraz utrzymać, a jednocześnie obniżyć koszty produkcji auta. Na tym etapie wąskim gardłem okazało się nadwozie.
Koszt produkcji Modelu 3 SR = 38 tysięcy dolarów
Tesli już kilka razy w historii udawało się osiągać zaplanowane poziomy produkcji samochodów. Za każdym razem jednak był to rzut na taśmę, po którym następowało rozprężenie i spadek produkcji o co najmniej 20 procent. Elon Musk planuje to zmienić. Skoro udało się osiągnąć poziom 1 000 egzemplarzy auta na dobę, prezes Tesli chce go utrzymać, by wytwarzać 7 000 aut na tydzień (źródło).
> Przez Ghosna nie było premiery Leafa 60 kWh? Chyba nie: oto Nissan Leaf Nismo RC
W mailu rozesłanym do pracowników poprosił wszystkich, by uznali utrzymanie tempa produkcji za najwyższy priorytet. Namawia, by upraszczać i ograniczać czas spędzony nad zadaniami. Wyznał też, że dziś wąskim gardłem jest produkcja nadwozi. Zdradził, że samochód powstaje z 10 tysięcy unikalnych części i procesów, których koszt wynosi łącznie 38 tysięcy dolarów – jest więc wyższy niż planowana cena Tesla Model 3 Standard Range (z baterią około 50 kWh i zasięgiem około 350 km).
Jeśli jednak rozbić 38 tysięcy dolarów na procesy i części, wychodzi średnio 3,8 dolara na jednostkę (równowartość 14,34 zł). Każdy zaoszczędzony cent może więc sumować się do wielkich kwot, a oszczędności te mogą doprowadzić do sytuacji, w której produkcja najtańszej wersji Tesla Model 3 będzie opłacalna.
> UK: Volkswagen i Tesco uruchomią 627 stacji ładowania przy sklepach