Chris Zheng to miłośnik Tesli i osoba rozpowszechniająca na Twitterze ciekawe plotki na temat fabryk producenta w Chinach. Nie wszystkie się sprawdzają, ale zdarza mu się trafić. Tenże Zheng twierdzi, że w roczniku modelowym (2023) Tesla zrezygnuje z dźwigni kierunkowskazów i wyboru kierunku jazdy – dokładnie tak, jak zrobiła to w Tesli Model S/X po faceliftingu oraz Semi.

Tesla Model 3/Y z kierunkowskazami-przyciskami na kierownicy? Nieźle!

Wpis Zhenga jest lakoniczny, mówi, że Tesla usunie dźwignie na rzecz dotykowego wyboru kierunku jazdy [na ekranie] oraz przycisków włączających kierunkowskazy znajdujących się bezpośrednio na kierownicy. Dokładnie tak, jak widać to na najnowszych ilustracjach i nagraniach z wnętrza kabiny Tesli Semi, które publikowaliśmy w ostatnim tygodniu sierpnia. Odpowiednio przycięty obrazek zamieszczamy również poniżej:

Gdyby firma Elona Muska zdecydowała się na opisane powyżej rozwiązania, dałaby powód do narzekań tysiącom internetowych „ekspertów”. I jednocześnie weszłaby na tereny Lamborghini, których kierowcy od dawna szczycą się przyciskami kierunkowskazów zamieszczonymi na kole kierownicy. Typowy użytkownik samochodu musiałby się przyzwyczaić do nieco innej obsługi, dotychczasowi właściciele BMW prawdopodobnie nie zauważyliby zmiany 😉

Dźwigienka kierunkowskazów na kierownicy Lamborghini Huracan znajduje się lewej stronie koła, tuż pod przyciskiem kontrolującym mignięcie światłami drogowymi (c) Edward in TX / YouTube

Tesla ma zrezygnować z dźwigni za kierownicą w Modelach 3/Y z rocznika (2023), gdy „skończy się kontrakt z obecnym dostawcą”. Biorąc pod uwagę, że Zheng mówi często o rynku chińskim, można założyć, że nowe funkcje pojawią się najpierw w samochodach produkowanych w Giga Shanghai, dokładnie tak samo, jak było to z matrycowymi reflektorami czy odświeżonym wykończeniem wnętrza. Wniosek patentowy dotyczący kierownicy bez dźwigni a z przyciskami pozwalającymi na wybór kierunku jazdy firma złożyła w lutym 2020 roku. Wtedy spekulowaliśmy, że nowe rozwiązanie pojawi się już w Modelu Y z rocznika (2021):

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować reklamy poniżej: