Tesla oskarża chińską firmę Xpeng Motors o kradzież kodów źródłowych Autopilota. Miał jej dokonać jeden z byłych inżynierów Tesli, Guangzhi Cao, który był jedną z zaledwie czterdziestu osób upoważnionych do dostępu do źródeł systemu jazdy (pół)autonomicznej.

Kradzież czy pomyłka?

Oskarżenie ze strony Tesli przychodzi osiem miesięcy po informacji, że Apple wytoczyło proces swojemu byłemu pracownikowi, który usiłował wykraść tajemnice związane z samochodem Apple (źródło). Inżynier planował przejście do firmy… Xpeng Motors. Na przejście do Xpeng Motors zdecydował się także Cao, który, jak twierdzi Tesla, skopiował 300 tysięcy plików i katalogów związanych z kodami źródłowymi Autopilota.

> Hakerzy włamali się do systemu Tesli, dostali Model 3 w nagrodę

Po przyjęciu oferty ze strony „chińskiej Tesli” inżynier skasował 120 tysięcy plików z komputera i odłączył konto iCloud, ale nadal logował się do wewnętrznej sieci amerykańskiego producenta, by usunąć historię przeglądanych witryn. Przekonał również kolejnego pracownika Tesli do przejścia do chińskiej firmy motoryzacyjnej.

Portal Electrek zestawił obok siebie wygląd liczników Tesli (na górze) i Xpeng Motors (na dole) – obydwa faktycznie wyglądają na niemal identyczne (źródło). Dotyczy to szczególnie najnowszej, oficjalnej wersji dostępnej w modelu Xpeng G3 (na samym dole):

Xpeng Motors nieprzypadkowo nazywany jest „chińską Teslą”. Założyciel firmy, Henry Xia, otwarcie przyznaje, że inspiruje się Teslą i wykorzystuje patenty amerykańskiego producenta. Wpływ Elona Muska faktycznie przejawia się w bryle Xpenga G3, ale podobieństwo nie jest tak uderzające, jak w przypadku liczników.

Chińska Tesla, czyli Xpeng G3 (c) Xpeng Motors

Chiński startup oficjalnie odcina się od kradzieży i zapowiada przeprowadzenie wewnętrznego śledztwa. Mimo gigantycznego finansowania z zewnątrz, Xpeng Motors może mieć problem, ponieważ Tesla inwestuje właśnie olbrzymie pieniądze w budowę fabryki w Szanghaju. A za pieniędzmi idzie know-how, którego dziś nie ma żadna firma na świecie.

> Gigafactory 3 będzie gotowa w kilka miesięcy? Szanghaj: maj 2019. Produkcja planowo

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: