Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Tesla oferuje Model Y w najmie za 299 funtów (~1 500 zł) miesięcznie. W Polsce najbardziej hojna oferta to leasing 1,99 procent

Tesla oferuje w Zjednoczonym Królestwie Model Y w najmie miesięcznym za 299 funtów, równowartość 1 500 złotych miesięcznie przy finansowaniu trwającym 36 miesięcy i pierwszej wpłacie równej 4 499 funtów, co jest równowartością 22 700 złotych. Takie warunki można uzyskać na samochód zamówiony od 23 sierpnia i odebrany przed 13 września. W Polsce najbardziej szczodra finansowo opcja to zakup w leasingu z oprocentowaniem wynoszącym 1,99 procent.

Tesla łata dziurę w Europie na rynku, który ma potencjał

Według danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA), w pierwszej połowie 2024 roku Tesla zanotowała w Europie spadek sprzedaży rok do roku o 12 procent, co było trzecim najgorszym wynikiem wśród producentów masowych po Mini (-24,3 proc.) i Fordzie (-16,9 proc.). Wygląda na to, że firma Elona Muska najmocniej walczy w tych krajach, które mają potencjał. Zjednoczone Królestwo jest dziś drugim po Niemczech rynkiem na Starym Kontynencie (167 100 aut elektrycznych w I poł. 2024 roku), w dodatku z solidnym przyrostem (+9,2 proc.).

Brytyjska oferta najmu Tesli Model Y już w wartościach bezwzględnych prezentuje się dobrze. Doskonale wygląda też na tle rynku, np. Dacia Duster ma tylko dwa razy niższą ratę miesięczną, z kolei Skoda Octavia oferowana jest w racie wynoszącej 247 funtów miesięcznie (minimalnie taniej), ale przy pierwszej wpłacie wynoszącej 4 820 funtów (drożej) i okresie finansowania równym 48 miesięcy (dłużej). Jeżeli jest, tak jak mówią producenci, że „ludzie przestają patrzeć na całkowite koszty zakupu a oceniają samochód w kontekście miesięcznej raty [bo ich nie stać na wyłożenie pełnej kwoty]”, to oferta Tesli prezentuje się nadzwyczaj dobrze (źródło).

W Polsce producent nie jest aż tak hojny. Najlepsza oferta to zakup Tesli Model Y Long Range i Performance na firmę z niskim wykupem końcowym. Przy wpłacie wstępnej wynoszącej 30 749 złotych i umowie na 36 miesięcy rata wynosi 3 883 złote netto a wykup kosztuje 1 procent wartości początkowej. Przy wysokim wykupie (i niższych ratach) odpowiednie oprocentowanie wynosi 3,49 procent a rata to 1 899 złotych netto miesięcznie. Dodajmy, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej ogłosił, że od 1 września przestaje przyjmować wnioski o dofinansowanie w ramach programu „Mój Elektryk” w ścieżce bankowej, dlatego ewentualną dopłatę otrzymamy najwcześniej w 2025 roku.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 4.5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version