Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Tesla obniżyła ceny Modelu Y w Niemczech, „bonus środowiskowy”. W Polsce też się zdecyduje czy oficjalnie nie?

Tesla zanotowała w Niemczech spory spadek sprzedaży – w pierwszych pięciu miesiącach 2024 roku wyniósł on kilkadziesiąt procent. Dlatego producent poszedł śladem innych marek i zdecydował się na „bonus środowiskowy”, rabat na Teslę Model Y w wysokości 6 000 euro. Nazwa nie jest przypadkowa, nawiązuje do oficjalnego systemu dopłat, który został zawieszony w Niemczech w grudniu 2023 roku.

Tańsza Tesla Model Y. W Polsce też pewnie będzie

Oficjalna cena Tesli Model Y Napęd na Tylne Koła / RWD w Niemczech to 44 990 euro, ale kto zdecyduje się na odebranie auta do 30 czerwca, otrzyma 6 000 euro rabatu, równowartość 25 900 złotych, i zapłaci 38 990 euro (-8,7 proc.). Dokładnie tak samo jest z Modelem Long Range Napęd na Tylne Koła / LR RWD, Long Range Napęd na Wszystkie Koła / LR AWD i Performance Napęd na Wszystkie Koła / AWD, na wszystkie można otrzymać identyczną kwotowo zniżkę.

Gdyby podobna promocja weszła w życie w Polsce, aktualne ceny Tesli Model Y zmieniłyby się następująco: 204 990 -> 179 090 zł (RWD), 214 990 -> 189 090 zł (LR RWD), 224 990 -> 199 090 zł (LR AWD), 257 990 -> 232 900 zł (Performance AWD). To wystrzałowa oferta, jeśli weźmiemy pod uwagę, że za takie pieniądze są bazowe wersje gorszych i mniejszych samochodów elektrycznych koncernu Stellantis a należące do tego samego segmentu porównywalne Audi Q6 e-tron kosztuje od 337 200 złotych (napęd na tył) i zostanie dostarczone najwcześniej za kilka miesięcy.

„Bonus środowiskowy” w Tesli nie jest nowym pomysłem. Oprócz tego, że było to ogólne określenie systemu rządowych dopłat, to właśnie ten termin („Umweltprämie”) stosują również inne koncerny, w tym na przykład Volkswagen (sprawdź napis na żółtym tle na obrazku TUTAJ: ile kosztuje VW ID.7 91 (86) kWh). W przeciwieństwie do Volkswagena jednak, zniżkę w Tesli można otrzymać tylko na wstępnie skonfigurowane modele, ale że jest ich multum, każdy znajdzie konfigurację dla siebie. Odbiór samochodu musi nastąpić przed końcem czerwca, żeby sprzedaż zaliczyła się do drugiego kwartału. Kto się spóźni, zapłaci pełną kwotę.

Nota od redakcji Elektrowozu: gdybyśmy kupowali do redakcji, bralibyśmy Model Y LR RWD. Chyba nawet vwir, który ma Mustanga Mach-E i kupił właśnie Smarta #1, trochę żałuje ostatniego nabytku 😉

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 5 głosów Średnia: 4.4]
Exit mobile version