Tesla obniżyła ceny Tesli Model 3 Highland. Od teraz najtańszym samochodem w gamie producenta jest Tesla Model 3 Napęd na Tylne Koła / RWD po faceliftingu, za który zapłacimy od 194 990 złotych. Wariant z dużą baterią i dwoma silnikami, Long Range AWD, kosztuje dokładnie tyle samo, ile Tesla Model Y LR AWD, czyli 224 990 złotych. W najbliższych dniach do oferty trafić może nowa Tesla Model 3 Performance, która prawdopodobnie zyska nazwę Tesla Model 3 Ludicrous (ang. ludicrous, ridiculous – absurdalny, niedorzeczny, także komiczny).
Nowy cennik Tesli Model 3
Oto zmiany:
- Tesla Model 3 RWD: 205 990 -> 194 990 zł (-11 000 zł, -5,3 proc.),
- Tesla Model 3 LR AWD: 240 990 -> 224 990 zł (-16 000 zł, -6,6 proc.),
- Tesla Model 3 Performance AWD: brak w ofercie.
Samochód jest sedanem segmentu D, nie ma swojego odpowiednika u większości europejskich producentów. Dla porównania: spalinowe Audi A4 35 TFSI S tronic z silnikiem o mocy 110 kW/150 KM dostępne jest od 165 700 złotych, ale jeśli zechcemy wariant przyspieszający do 100 km/h tak samo dynamicznie, jak Tesla Model 3 RWD (6,1 s), to mamy do wyboru albo wolniejsze Audi 40 TFSI Quattro S-tronic (6,7 s) od 195 900 złotych, albo Audi 45 TFSI Quattro S-tronic (5,5 s) kosztujące od 215 400 złotych.
Ciaśniejsze BMW i4 eDrive35 (6 s) dostępne jest w podstawie od 259 000 złotych.
Tesla Model 3 RWD obiecuje 513 jednostek WLTP zasięgu, Tesla Model 3 LR AWD to już 629 jednostek WLTP zasięgu. W porównaniu do poprzedniej generacji, auta lepiej wyglądają i są cichsze dzięki m.in. podwójnym szybom we wszystkich drzwiach. Wszystkie warianty wyposażone są w dwa wyświetlacze centralne, z przodu i z tyłu, wersja RWD ma 9 głośników, wariant LR ma tych głośników 17, w tym dwa subwoofery. Biały lakier oferowany jest w standardzie, białe obicia wymagają 5 500 złotych dopłaty.
W zestawie z samochodem warto dobrać Wall Connectora (+2 350 zł), chyba najbardziej uniwersalną i niezawodną naścienną stację ładowania na rynku. Oczywiście pod warunkiem, że mamy ją gdzie zamontować (garaż, dom). Warto też pamiętać, że do aut elektrycznych nadal dostępne są dofinansowania w ramach programu „Mój elektryk”, w którym jednak budżet jest coraz bliższy wyczerpania.
Konfigurator Tesli Model 3 znajduje się TUTAJ.