Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Tesla NIE wysłała do Polski 590 egzemplarzy Modelu 3 SR+. „Nie ten poziom” [aktualizacja]

Nasz Czytelnik, Pan Marcin, uchwycił na polskiej stronie Tesli ciekawostkę. Prawdopodobnie przez jakiś błąd wyświetlała ona samochody „w tranzycie”, czyli – jak się domyślamy – jadące do naszego kraju. Pan Marcin naliczył w sumie 590 egzemplarzy samej tylko wersji Standard Range Plus.

Aktualizacja 2021/04/19, godz. 14.14: od kierownika salonu Tesli otrzymaliśmy informację, że widoczne na stronie liczby nie były tranzytem do Polski. W naszym kraju Model 3 Standard Range Plus sprzedaje się słabo, zamówionych zostało kilkanaście sztuk, kolejne kilkanaście sztuk jedzie. Najchętniej kupowanym wariantem jest Tesla Model 3 Long Range. W swoim i Czytelników imieniu spytaliśmy przy okazji o polski konfigurator Tesli Model Y i dostawy tegoż – dowiedzieliśmy się, że nie zostało to jeszcze ustalone.

Wobec powyższego poniższy tekst należy uznać za nieaktualny, pozostawiamy go jednak po staremu:

590 Tesli 3 SR+ do Polski w kwartał? Zamówienia muszą iść ostro!

Błąd był widoczny na stronie Tesli TUTAJ w czwartek w nocy, dziś (2021/04/19, godz. 12.07) jest tam tylko pusta przestrzeń i zachęta, by samodzielnie skonfigurować samochód. Pan Marcin zdołał spisać następujące liczby:

Podkreślmy: strona wyświetlała jedynie najtańsze Tesle Model 3 Standard Range Plus. Z niektórych rynków i statystyk wiemy, że najpopularniejszym wariantem jest Tesla Model 3 Long Range, co oznaczałoby, że Tesla w ciągu kwartału planuje w Polsce sprzedać ponad 1,5 tysiąca Modeli 3 SR+, LR i Performance [spekulacje www.elektrowoz.pl].

Byłby to rewelacyjny wynik, jeśli weźmiemy pod uwagę, że po polskich drogach jeździ obecnie około 10 tysięcy aut czysto elektrycznych. Jeśli pojazdy „w tranzycie” rzeczywiście trafią do naszego kraju, Tesla sprzeda w kwartał ponad 1,5 tysiąca samochodów, stanie się najpopularniejszym producentem elektryków na naszych drogach.

Z drugiej strony: nie da się wykluczyć, że auta „w tranzycie”, to modele przypisane większej liczbie krajów. Albo wszystkie warianty Modelu 3, które przypadkowo wpadły do przegródki „Standard Range Plus” i zaprezentowały się z przypadkowymi zestawami wyposażenia. W takiej sytuacji Tesla potrzebowałaby około trzech kwartałów, by stać się w Polsce sprzedażowym liderem.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 3.7]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version