Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Tesla największym innowatorem w segmencie elektryków. Volkswagen drugi, Hyundai trzeci [raport CAM]

Niemieckie Center of Automotive Management opublikowało raport, z którego wynika, że Tesla jest najbardziej innowacyjnym producentem w segmencie samochodów elektrycznych. Swoją przewagę osiągnęła częściowo dzięki aktualizacjom oprogramowania, ale, co ciekawe, zalety wynikające ze zmian software’u były wymieniane jako istotne również przy innych markach.

Ranking innowatorów i spóźnialskich w branży aut elektrycznych

W rankingu CAM Tesla osiągnęła 175,8 punktu i jako jedyna zdobyła odznaczenie „Czołowego Innowatora”. W stosunku do zeszłorocznego rankingu firma Muska nie tylko utrzymała pierwsze miejsce, ale też zdobyła dodatkowe 23,1 punktu za, między innymi, aktualizację oprogramowania, która podniosła zasięgi samochodów do 614 jednostek WLTP.

Na drugim miejscu znalazła się Grupa Volkswagena, która jako ostatnie przedsiębiorstwo w branży zdołała osiągnąć trzycyfrowy wynik (137,2 punktu). Niemiecki koncern uzyskał etykietę „Szybkiego naśladowcy”, wśród istotnych osiągnięć wymieniono aktualizację oprogramowania Porsche Taycan pozwalającą na niemal całkowite odłączenie przedniego silnika. Dzięki niej „Taycan AWD może być bardziej ekonomiczny niż wariant RWD”.

Na trzecim miejscu dojechał południowokoreański Hyundai Motor Group (76,9 punktu), po piętach deptał mu chiński BYD (76,3 punktu). W koncernie Hyundaia za istotne uznano osiągnięcia związane z wysoką mocą ładowania Genesis GV60 i G80e (ten drugi dostępny jest wyłącznie w Korei Południowej), BYD-a pochwalono za model Dolphin, który ma szansę obniżyć ceny aut elektrycznych.

Kolejne miejsca zajęły 5/ Geely wraz z Polestarem i Zeekr, 6/ Stellantis sumujący osiągnięcia Grupy PSA i koncernu FCA, 7/ SAIC, 8/ BMW (największy skok rok do roku), 9/ Mercedes (dawniej: Daimler). General Motors wyprzedziło Renault, Lucid wyskoczył przed Nissana i Forda, Nio okazało się lepsze niż Mazda i Xpeng. Ranking zamykają Toyota i Honda – w stosunku do roku 2021 marki zgromadziły okrągłe 0 punktów, a że nie błyszczały pod względem innowacyjności, zyskały dodatkową etykietę „Spóźnialskich”.

Zdjęcie otwierające: Tesla Model 3, S, Y (c) Tesla

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version