Zgodnie z danymi zebranymi przez firmę Experian, w pierwszej połowie 2022 roku samochody Tesli były najczęściej kupowanymi autami segmentu premium w Stanach Zjednoczonych. Firma Muska była też jedyną marką, która od stycznia do końca czerwca 2022 roku zaliczyła wzrost – reszta zanotowała spadki, niektórzy bardzo bolesne.
Tesla liderem segmentu premium. Odskoczyła wszystkim
Ranking TOP10 dla roku 2022 prezentuje się następująco (pozycja w I połowie 2021 roku w nawiasie):
- Tesla – 228 989 samochodów (4),
- BMW – 157 838 samochodów (1),
- Lexus – 133 616 samochodów (2),
- Mercedes – 133 520 samochodów (3),
- Audi – 83 471 samochodów (5),
- Cadillac – 61 290 samochodów (7),
- Acura – 54 051 samochodów (6),
- Volvo – 50 255 samochodów (8),
- Lincoln – 42 866 samochodów (9),
- Porsche – 31 006 samochodów (10).
Wystarczy rzut oka na listę, by zauważyć, że w ciągu roku Tesla przeskoczyła z miejsca czwartego na pierwsze spychając dotychczasowych liderów na kolejne pozycje. Jednak nawet gdyby BMW czy Mercedes utrzymały zeszłoroczną sprzedaż (odpowiednio: 180 783 i 164 822 egzemplarze), nie miałyby szans na konkurowanie z firmą Muska, która jako jedyna zdołała sprzedać ponad 200 tysięcy samochodów. Całkowity potencjał obu fabryk Tesli w Stanach Zjednoczonych wynosi obecnie 900 tysięcy egzemplarzy aut rocznie [dane z podsumowania II kw. 2022].
W Ameryce Północnej udział Tesli w rynku wynosi już powyżej 3 procent i rośnie. W Chinach i Europie zbliża się do 2 procent. W minionym kwartale Giga Shanghai zaliczyła przestój, ale teraz osiągnęła ponoć niespotykaną wcześniej wydajność, dlatego obecny kwartał może być na Starym Kontynencie rekordowy [spekulacje]. Pierwszy statek z Modelami 3 i Y z Państwa Środka zawinął już do portu w Wielkiej Brytanii, w tym tygodniu ma zacumować też w Zeebrugge (Belgia). To oznacza, że odbiory samochodów powinny rozpocząć się za około 2-3 tygodnie.