Chińskie Ministerstwo ds. Przemysłu i Informatyzacji (MIIT) opublikowało wnioski Tesli o przyznanie samochodom certyfikacji na lokalnym rynku. Wynika z nich, że Tesla Y SR – wariant z najmniejszą baterią – zostanie wyposażona w akumulatory o pojemności 60 kWh. To prawdopodobnie wartość całkowita, w Tesli Model 3 SR+ wynosi ona 54,5 kWh. Co ciekawe, zasięg Modelu Y SR w stosunku do Modelu 3 SR+ wzrósł bardziej niż wynikałoby to z wzrostu pojemności baterii.
Dane techniczne: Tesla Model Y SR, Tesla Model Y LR, Tesla Model Y Performance „Made in China”
Z informacji, którą wyśledziło Teslarati, produkowane w Chinach elektryczne crossovery Tesli będą miały następujące baterie:
- Tesla Model Y Standard Range – 60 kWh (dwa warianty), 525 lub 545 jednostek NEDC zasięgu w zależności od wariantu, podczas gdy Tesla Model 3 SR+ oferuje 468 jednostek NEDC,
- Tesla Model Y Long Range – 76,8 kWh lub 78,4 kWh, 594 lub 588 (?) jednostek NEDC,
- Tesla Model Y Performance – 78,4 kWh, 540 (?) jednostek NEDC [obecnie: 566 jedn.].
Z zestawienia wynika, że wersja SR będzie o około 100 kilogramów lżejsza niż warianty Long Range (1,91 tony vs ~2 tony), trudno zatem jednoznacznie zawyrokować, czy jej bateria została zbudowana w oparciu o ogniwa litowo-żelazowo-fosforanowe. Teslarati utrzymuje jednak, że tak właśnie jest – co byłoby logiczne.
Fabryka Tesli w Szanghaju, Giga Shanghai, jest obecnie głównym centrum produkcyjnym Tesli zaopatrującym w samochody cały świat oprócz Ameryki Północnej. Pojawiły się nieoficjalne informacje, że osiągnęła ona wydajność 450 tysięcy egzemplarzy aut rocznie i tym samym wkrótce mogłaby przeskoczyć zakłady Tesli w Fremont (Kalifornia, Stany Zjednoczone).
Tesla Model Y SR nie jest na razie dostępna poza Chinami. Gdyby jednak trafiła do Europy, kosztowałaby według wyliczeń Elektrowozu około 252 tysięcy złotych. Byłaby więc samochodem w cenie Tesli Model 3 LR o zasięgu Tesli Model 3 SR+, ale z większym bagażnikiem i ze zgrabniejszym nadwoziem.