Jak informuje norweski portal Elbilen, Tesla Model Y będzie homologowana do ciągnięcia przyczep – czyli będzie posiadała opcjonalny hak. Ta sama opcja ma się pojawić w Modelu 3. Dziś, w marcu 2019 roku, jedynym samochodem elektrycznym dostępnym w sprzedaży, który pozwala na ciągnięcie przyczep, jest Tesla Model X.
Tesla Y i Tesla 3 pozwolą na hak i przyczepę?
Przedstawiciele portalu Elbilen pojawili się na premierze Tesli Model Y i zyskali możliwość zamienienia kilku słów z Franzem von Holzhausenem, naczelnym projektantem Tesli. Dowiedzieli się, że Tesla Model Y będzie miała hak holowniczy oraz że taka opcja pojawi się w Tesli Model 3. Kiedy? „Wkrótce” (źródło).
Dziś w Europie sprzedawany jest tylko jeden samochód elektryczny, który daje możliwość holowania przyczep: to Tesla Model X. Wkrótce taką możliwość mają dać Audi e-tron oraz Mercedes EQC. Niektóre z pozostałych aut umożliwiają zamontowanie haka, ale można go wykorzystać co najwyżej w roli bazy dla dodatkowego bagażnika.
Mówi się, że producenci nie decydują się na homologowanie samochodów elektrycznych do ciągnięcia przyczep, ponieważ:
- przyczepa powoduje mocną pracę podwozia, co może wywołać nieoczekiwane naprężenia na puszce baterii,
- silniki elektryczne przy dodatkowym obciążeniu przyczepą mogłyby się przegrzewać,
- dodatkowy ciężar przymocowany do samochodu wywoła duży spadek zasięgu, który spowoduje rozczarowanie rozczarowanie u właściciela auta elektrycznego.