Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Tesla Model Y ósmym najchętniej kupowanym samochodem W OGÓLE w Europie [wyniki I poł. 2024; Jato]

Zgodnie z wstępnymi danymi Jato Dynamics, w pierwszej połowie 2024 roku najchętniej kupowanym samochodem w Europie była 1/ Dacia Sandero, następnie 2/ Volkswagen Golf i 3/ Renault Clio. Tesla Model Y dojechała na ósmym (8) miejscu jako pierwszy i jedyny elektryk w TOP25 na Starym Kontynencie. Elektryczny crossover był największym i najdroższym samochodem w zestawieniu, reszta modeli należała do segmentów B i C, także typu SUV. Przy sprzedaży z 2023 roku Tesla Model Y zajęłaby drugie miejsce, tuż za Dacią Sandero.

Tesla Model Y liderem wśród elektryków, przy wszystkich napędach lepsza niż Toyota Yaris Cross czy Dacia Duster

Ranking najczęściej rejestrowanych samochodów przygotowało Jato Dynamics, rozpowszechnił go Roland Pircher na Iksie (warto obserwować). Dane są wstępne, obejmują zapewne 27 głównych europejskich gospodarek, w tym Polskę. Warto zwrócić uwagę, że w TOP15 jedynym samochodem segmentu D jest Tesla Model Y, pozostałe auta są mniejsze, co samo w sobie pokazuje, jak wielkim zainteresowaniem cieszy się elektryczny crossover:

  1. Dacia Sandero,
  2. Volkswagen Golf,
  3. Renault Clio,
  4. VW T-Roc,
  5. Peugeot 208 (wszystkie wersje, w tym E-208),
  6. Skoda Octavia,
  7. Citroen C3 (wszystkie wersje),
  8. Tesla Model Y,
  9. Toyota Yaris Cross,
  10. Toyota Yaris,
  11. Peugeot 2008 (wszystkie wersje, w tym E-2008),
  12. Dacia Duster,
  13. Kia Sportage,
  14. Opel Corsa (wszystkie wersje, w tym Corsa Electric),
  15. Ford Puma.

W TOP10 elektryków pierwsze dwa miejsca zajęły Tesle, po nich pojawił się nowicjusz Volvo i chiński MG4 (źródło). Tesla Model Y zaliczyła spadek o kilkadziesiąt tysięcy egzemplarzy, czyli taki, jaki w innych modelach oznaczał całkowitą sprzedaż w pierwszym półroczu 2024 roku. Trzecie i czwarte miejsce rankingu pokazują, jak ważne są dla nabywców modele mniejsze i sensownie wycenione – nie wszyscy chcą jeździć Teslami:

  1. Tesla Model Y,
  2. Tesla Model 3,
  3. Volvo EX30,
  4. MG4,
  5. VW ID.4,
  6. VW ID.3,
  7. Skoda Enyaq,
  8. Volvo EX40,
  9. BMW iX1,
  10. Audi Q4 e-tron,

Volkswagen skupia się na promowaniu i sprzedaży crossoverów segmentu C (VW ID.3, Skoda Enyaq, Audi Q4 e-tron), które, owszem, znajdują nabywców, ale firma przegrywa z konkurentem z Chin w kluczowym dla siebie segmencie. Przy takim podejściu może się okazać, że dzisiejsza ikona dla kompaktów, VW Golf, w przyszłości zostanie zastąpiony nie VW ID. Golfem, lecz o wiele bardziej rozpowszechnionym MG4, bo ten stanie się benchmarkiem dla reszty rynku. Szczególnie, że Volkswagen ID. Golf został przesunięty na rok 2029.

W drugim półroczu ciekawe będą statystyki innego konkurenta z Chin, BYD-a. Producent zaangażował się w masową kampanię reklamową przy okazji Euro 2024, zobaczymy więc, czy wielkie imprezy sportowe mają szansę na wypromowanie zupełnie nowej marki.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 5 głosów Średnia: 4.4]
Exit mobile version