Zgodnie z danymi zebranymi przez konto Car Industry Analysis, Tesla Model Y była najczęściej kupowanym (rejestrowanym) samochodem elektrycznym w Europie w okresie od stycznia do końca czerwca 2022 roku. Druga dojechała jej starsza siostra, trzecie i czwarte miejsce zajęły produkty koncernu Stellantis. Pierwszy model Volkswagena pojawił się dopiero na piątej pozycji.

Najchętniej kupowane samochody elektryczne w Europie [wyniki I poł. 2022]

Ranking został zbudowany na podstawie danych płynących z rynków, które pozwalają na stosunkowo łatwe wyekstrahowanie danych dotyczących liczby rejestracji nowych elektryków albo wręcz same publikują takie zestawienia. Z tego powodu mimo flagi Unii Europejskiej może nie uwzględniać Polski, zawiera natomiast Norwegię czy Wielką Brytanię:

  1. Tesla Model Y – 45 165 egzemplarzy,
  2. Tesla Model 3 – 40 179 egzemplarzy,
  3. Fiat 500 – 32 837 egzemplarzy,
  4. Peugeot e-208 – 23 025 egzemplarzy,
  5. Volkswagen ID.4 – 23 010 egzemplarzy,
  6. Kia e-Niro – 22 749 egzemplarzy,
  7. Skoda Enyaq iV – 22 117 egzemplarzy,
  8. Renault Zoe – 21 082 egzemplarze,
  9. Hyundai Kona Electric – 20 194 egzemplarze,
  10. Dacia Spring – 19 689 egzemplarzy,
  11. Hyundai Ioniq 5 – 17 567 egzemplarzy,
  12. Volkswagen ID.3 – 17 363 egzemplarze,
  13. Mini Electric – 15 129 egzemplarzy,
  14. Renault Twingo ZE – 14 756 egzemplarzy,
  15. Kia EV6 – 13 843 egzemplarze (źródło).

Do wysokich pozycji Tesli Model 3 już przywykliśmy, ale dominację Tesli Model Y uznajemy za lekko zaskakującą. Owszem, mogły na nią wpłynąć przestoje Giga Shanghai połączone ze startem sprzedaży Modeli Y z Niemiec, jeśli jednak elektryczny crossover utrzyma wyższą pozycję do końca roku, będzie to oznaczało, że klienci elektryków też preferują nadwozia typu SUV przed klasycznymi hatchbackami czy sedanami. Nawet jeśli wiąże się to z nieco wyższym zużyciem energii czy wyższymi kosztami zakupu.

Świetne trzecie miejsce wypracował Fiat 500, bardzo dobrze wypadł też Peugeot e-208, natomiast Volkswagen radzi sobie słabo, a BMW ratuje się tylko dzięki Mini Cooperowi SE, który przejął zespół napędowy po BMW i3. Bardzo solidne wyniki osiągnęła Skoda Enyaq iV depcząca ID.4 po piętach – jeśli koncern Volkswagena nie będzie sztucznie ograniczał jej dostępności, ma ona szansę wyprzedzić swojego niemieckiego brata dzięki dobremu wyposażeniu i większemu bagażnikowi. Dopiero 10. miejsce Dacii Spring sugeruje, że ludzie nie chcą tanich elektryków, jeśli ich zakup wiąże się z licznymi wyrzeczeniami (zasięg, komfort itd.).

Biorąc pod uwagę silną reprezentację z Korei Południowej i Stanów Zjednoczonych, europejskie koncerny motoryzacyjne może cieszyć chyba tylko to, że do usilnej walki o Europę nie włączyły się jeszcze Chiny, a Japonia wyraźnie zaspała (Toyota, Mazda, Honda) albo oddała pole swojemu lokalnemu partnerowi (alians Renault-Nissan-Mitsubishi).

Cały ranking do obejrzenia na instagramowym koncie Car Industry Analysis:

Nie przegap nowych treści, OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:

Jeśli chcesz wynagrodzić Czytelników, którzy są niezawodni w niesieniu pomocy na Forum Elektrowozu, możesz kupić Teslę korzystając z któregoś z tych linków polecających: 7/ nabrU, 8/ ciastek, 9/ ELuk.

Zasady zabawy znajdziesz TUTAJ.
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 6 głosów Średnia: 5]