W konfiguratorze Tesli Model Y pojawiła się nowość: hak holowniczy. W Europie (Holandii) kosztuje on 1,1 tysiąca euro, co w Polsce odpowiada około 5 tysiącom złotych. Hak pozwala na ciągnięcie przyczepy o masie do 1 600 kilogramów. Elektryczny crossover Tesli ma być dostępny na naszym kontynencie w 2021 roku.

Hak holowniczy i Tesla Model Y

Dla większości kierowców hak holowniczy to nic nadzwyczajnego, ale ten w Tesli Model Y jest ciekawy. Otóż w Tesli Model 3 hak można zamówić wyłącznie na etapie konfiguracji. Nie ma opcji dołożenia go po odebraniu samochodu, a jego maksymalne obciążenie to zaledwie 910 kilogramów.

Hak w Modelu Y uciągnie przyczepę o masie 1 600 kilogramów i nie ma przy nim opisu sugerującego, że nie da się go później dołożyć. Innymi słowy: niewykluczone, że nawet osoby, które nie zdecydowały się na hak holowniczy na etapie zamawiania samochodu, będą go mogły dodać go później w salonie/serwisie.

> Tesla Model Y Performance – realny zasięg przy 120 km/h to 430-440 km, przy 150 km/h – 280-290 km. Re-we-lac-ja! [wideo]

Skąd tak duże różnice, skoro Tesla Model Y została zbudowana na bazie Tesli Model 3? Chodzi zapewne o znaczące różnice strukturalne tyłów obu aut. Tył Modelu 3 składa się z kilkudziesięciu elementów, które połączono spawami lub śrubami. Model Y z kolei to jeden duży odlew z małym zaczepem, który od biedy można uznać za dodatkową część:

Podczas prezentacji dla akcjonariuszy, Musk chwalił się, że aktualnie nikt na rynku nie stosuje tak dużych odlewów. Tymczasem pozwalają one na obniżenie masy, hałasu i wibracji we wnętrzu pojazdu, a także – można się domyślać – kosztów produkcji auta.

Tesla Model Y nie jest jeszcze dostępna w Europie. Gdyby była, wariant Long Range AWD z baterią 74 kWh rozpoczynałby się w Polsce od około 293 tysięcy złotych.

> Tesla skraca czas dostawy Tesli Model Y w Stanach Zjednoczonych. Zwiastun, że auto szybciej trafi do Europy?

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 4.8]