Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Tesla Model Y Juniper zacznie wyjeżdżać z Giga Shanghai w połowie 2024 roku? [plotki]

Niektóre chińskie źródła oraz Bloomberg utrzymują, że w połowie 2024 roku z Giga Shanghai, chińskiej fabryki Tesli, może zacząć wyjeżdżać Tesla Model Y po facelifingu noszącą obecnie roboczą nazwę Juniper. Określenie nie jest nowe, identycznej nazwy używano przed pierwszym debiutem elektrycznego crossovera na rynku. Dodajmy, że w tym, 2023 roku, Tesla Model Y ma szansę stać się najchętniej kupowanym samochodem na świecie.

Obecny facelifting + Tesla Model 3 Highland = Tesla Model Y Juniper?

Informacje nie są potwierdzone, więc należy podchodzić do nich z pewnym dystansem. Otóż firma Muska przygotowuje się rzekomo do dużego odświeżenia wyglądu Modelu Y po tym, jak w Chinach nieco zmodyfikowała jego wnętrze. Użycie oświetlenia nastrojowego ma być tylko wstępem do zmian:

Juniper ma otrzymać reflektory z przodu i światła z tyłu podobne do tych, jakie montowane są w Tesli Model 3 Highland. Mówi się też o ekranie w drugim rzędzie siedzeń czy możliwości aktywowania reflektorów adaptacyjnych – Highland ma już w Europie odpowiednią homologację.

Tesla Model Y Juniper w wizji artysty (c) LaMianDesign / X

To nie koniec spekulacji. Pojawiają się wzmianki o nowych felgach, nowej baterii M3P dostarczanej przez CATL, czyli akumulatorze zbudowanym w oparciu o ogniwa LFP domieszkowane manganem, LMFP. Bateria CATL M3P jest nieco droższa niż klasyczna LFP, ale pozwala na osiągi zbliżone do takich zbudowanych na ogniwach wysokoniklowych lub lepsze.

Tesla Model Y Juniper w wizji artysty (c) LaMianDesign / X 

Pierwotnie mówiło się, że Tesla Model Y Juniper ma trafić do produkcji jesienią 2024 roku. Jednak firma Muska przyspiesza ponoć prace nad samochodem, żeby odpowiedzieć na ofensywę modelową chińskiego BYD. W tym roku Model Y ma szansę zostać najchętniej kupowanym samochodem na świecie w ogóle, niezależnie od rodzaju napędu, ale jednocześnie Tesla może stracić pozycję lidera w segmencie aut wyłącznie elektrycznych. Właśnie na rzecz BYD.

Choć obecnie produkowana Tesla Model Y prezentuje się nieco „klasycznie” na tle Modelu 3H, nie należy zapominać, że auto ma kilka zalet nawet w stosunku do Modelu 3 po faceliftingu. Samochód od początku dysponuje reflektorami adaptacyjnymi [bez właściwego oprogramowana], jest wyższy, ma większy bagażnik i sporo przestrzeni na stopy dla pasażerów tylnej kanapy. Auto posiada także filtr HEPA, który zatrzymuje pyłki, bakterie czy nawet wirusy.

Tesla Model Y to dziś jedyny dostępny na całym świecie pojazd Tesli, który może wykorzystywać dwa odlewy oraz ogniwa 4680.

Nota od redakcji Elektrowozu: jako ciekawostkę warto chyba dodać, że Tesla Model X była pierwszym samochodem na świecie wyposażanym fabrycznie w filtr HEPA. Trafił on następnie do Modelu S i Modelu Y właśnie.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 7 głosów Średnia: 5]
Exit mobile version