Tesla Y – cena, specyfikacja, dostępność – wszystko jest już jasne. Samochód pojawi się w sprzedaży jesienią 2020 roku, a najtańsza wersja będzie dostępna wiosną roku 2021. Auto ma kosztować w podstawie od 39 do 60 tysięcy dolarów, na jednym ładowaniu przejedzie od 370 do 483 kilometrów, a opcjonalnie przewiezie 7 osób.

Tesla Y: dane techniczne, cena i wszystko, co wiemy

Transmisja została zakończona, ale jej zapis prawdopodobnie można obejrzeć TUTAJ.

Tesla Model Y jest crossoverem zbudowanym na bazie Tesli Model 3. Podobieństwo rzuca się natychmiast oczy, na ciemnej scenie centrum projektowego w Los Angeles samochody trudno było od siebie odróżnić. Podpowiadamy, że Tesla 3 jest czerwona, a Tesla Y – niebieska. Cały rząd aut układa się w następujący napis S 3 X Y:

Współczynnik oporu powietrza Cx Tesli Y wynosi 0,23, a więc dokładnie tyle samo, co Tesli 3. Samochód ma 483 kilometry zasięgu [realnego, obietnica producenta] w wariancie Long Range i opcjonalne 7 miejsc. Będzie dostępny w kilku różnych wersjach:

  • Tesla Y Standard Range – 370 km zasięgu, 193 km/h szybkości maksymalnej, przyspieszenie 5,9 sekundy do 97 km/h (czyli około 6,2-6,3 s do 100 km/h) i podstawowa cena wynosząca 39 tysięcy dolarów.
  • Tesla Y Long Range – 483 kilometry zasięgu, 209 km/h szybkości maksymalnej, przyspieszenie 5,5 sekundy, cena od 47 tysięcy dolarów,
  • Tesla Y Dual Motor AWD – 451 km zasięgu, 225 km/h szybkości maksymalnej, przyspieszenie w 4,8 s i cena od 51 tysięcy dolarów,
  • Tesla Y Performance – 451 kilometrów zasięgu, 241 km/h szybkości maksymalnej, przyspieszenie 3,5 s i cena od 60 tysięcy dolarów.

Konfigurator samochodu dla Europy znajduje się na przykład TUTAJ. Trzy ostatnie warianty mają być dostępne od jesieni 2020 roku, ostatni, najtańszy pojawi się w sprzedaży wiosną 2021 roku. W przypadku Europy mówi się wyłącznie o roku 2021.

Według dawnych zapowiedzi Elona Muska, prezesa Tesli, na potrzeby Modelu Y miano opracować zupełnie nowy typ przewodów, które mogą być układane przez roboty przemysłowe. Łączna długość okablowania w aucie powinna zostać zredukowana do 100 metrów – w Tesli 3 jest to 1,5 kilometra! Nie wiemy jednak, czy opisywane okablowanie faktycznie pojawiło się w najnowszym samochodzie producenta.

Zapis relacji na żywo

Opowieść rozpoczęła się od historii firmy. Pierwszym samochodem była Tesla Roadster wyprodukowana w lutym 2008 roku. Musk wyznał, że wytworzenie drugiej potrzebne były aż trzy miesiące.

Drugim był Model S, który nazwę wziął od „sedana” – zdecydowano się na literę „S”, ponieważ nazwa „Tesla Sedan” czy „Tesla Saloon” nie brzmiała zbyt dobrze. Następnie pojawiły się Tesla X, Tesla 3 i Tesla Semi. A po drodze fabryka samochodów, która, jak mówi Elon Musk, była 100 razy trudniejsza w stworzeniu niż jakikolwiek prototyp samochodu – co mogło być nawiązaniem do wszystkich wynalazców i projektantów „Tesla Killerów”.

> Fisker pokazał teaser [stosunkowo] taniego samochodu elektrycznego. Więcej: 18 marca

Podczas uruchamiania Gigafactory planowano produkcję około 50 GWh ogniw – więcej niż wynosiła wtedy cała światowa produkcja. Co ciekawe, żeby obejść Gigafactory 1 dookoła potrzeba aż dwóch godzin.

https://www.youtube.com/watch?v=3ydPFR6xb3I

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować reklamy poniżej: