Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Tesla Model S Plaid z oficjalną europejską homologacją. 600 jedn. WLTP, 314 + 309 kW, 239 kW w dowodzie, 300 km/h Vmax

Na niemieckim forum Tesla Fahrer und Freunde pojawił się skan świadectwa homologacji Tesli Model S Plaid. Szybkość maksymalną auta określono na 300 km/h, jego wagę na 2,28 tony, co niemal odpowiada Audi RS6, ale Model S Plaid jest od niemieckiego konkurenta znacząco mocniejszy: dysponuje trzema silnikami (1+2) osiągającymi w szczycie odpowiednio 314 kW/427 KM (przód) i 309 kW/420 KM (tył).

Aktualizacja 2022/11/16, godz. 20.32: nasi Czytelnicy zaczęli otrzymywać VIN-y do rezerwacji na Tesle Model X Plaid.

Świadectwo homologacji = oficjalne dane techniczne Tesli Model S Plaid (2022)

Nie myliliśmy się kilka dni temu pisząc, że skoro udało się uchwycić Model S Plaid z rejestracjami, to znaczy, że auto otrzymało europejską homologację. Mimo wolantu. Na niemieckim forum TFF pojawiły się właśnie skany tego dokumentu sugerujące, że ktoś odebrał samochód i przymierza się do jego rejestracji w Niemczech:

Z dokumentów odczytamy między innymi, że szybkość maksymalna modelu to 300 km/h. Tesla obiecywała 200 mph / 322 km/h, ale już półtora roku temu zwracaliśmy uwagę na konfigurator samochodu, w którym widoczne były opony Michelin Pilot Sport 4S 265/35 ZR21 z indeksem Y, czyli pozwalające na rozpędzenie się do 300 km/h. I faktycznie, na dole drugiej strony znajduje się adnotacja, że szybkość wynoszącą 322 km/osiągniemy z opcjonalnym pakietem Model S Plaid Carbon Ceramic Brake Kit. Pakietu nie ma w konfiguratorze samochodu, choć miał być dostępny rok temu.

Masa auta podczas testu wyniosła 2,277 tony, podczas gdy wspomniane Audi RS6 z silnikiem V8 o pojemności 4 litrów w nibyhybrydzie (mHEV) waży 2,26 tony. Audi ma maksymalnie 441 kW/600 KM, podczas gdy Tesla Model S Plaid oferuje 314 kW z przodu i 309 kW z tyłu. Firma Muska utrzymuje, że najszybsza Tesla w gamie osiąga w szczycie 1 020 KM, co nieco zaskakuje, bo jest to wartość wyższa niż suma wspomnianych liczb (314 + 309 = 623 kW < 750 kW/1 020 KM). Niewykluczone, że amerykański producent na krótko „przekręca” silniki, żeby wycisnąć z nich więcej niż oficjalnie deklaruje.

Przez pół godziny w trybie ciągłym są one w stanie utrzymać 121 kW/165 KM (przód) i 118 kW/160 KM tył. Dokładnie tę wartość – 121 + 118 = 239 kW/325 KM – ujrzymy w dokumentach rejestracyjnych (ostatni obrazek). Do deklaracji ze strony internetowej pasuje zasięg Modelu S Plaid: 600 jednostek WLTP. Daje to 513 kilometrów w trybie mieszanym, około 360 kilometrów przy jeździe autostradą z szybkością 120 km/h. Auto może ciągnąć przyczepy o wadzie do 1,6 tony, o nacisku 100 kilogramów (rowery) i kosztuje od 666 990 złotych. Przy zamówieniu teraz szacowany czas odbioru to grudzień 2022-luty 2023 roku.

> Forum Tesla Model S Plaid

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 9 głosów Średnia: 4.3]
Exit mobile version