Portal MotorAuthority zdobył zdjęcia Tesli Model S Plaid jeżdżącej po torze Nuerburgring (Niemcy). W 2019 roku Tesla przymierzała się do pobicia rekordu Porsche Taycan, pochwalono się możliwościami samochodu, ale ostatecznie zrezygnowano z publikowania jakichkolwiek wyników. Temat wrócił przy prezentacji Modelu S Plaid.
Wyścig z genialną inżynierią w tle
Porsche dźgnęło Muska w 2019 roku pokazując, jak prototypowym Taycanem pokonało tor w 7 minut i 42 sekundy. Czasy poniżej 8 minut to już czasy bardzo mocnych samochodów i wyjątkowo sprawnych kierowców, więc wynik Taycana był znaczący. Tesla zaczęła wtedy eksperymentować na niemieckim torze z co najmniej dwoma przerobionymi Modelami S, pochwaliła się możliwością osiągnięcia 7:20 a nawet 7:05 minuty, po czym… po cichu wycofała się z testów.
Przy prezentacji Modelu S Plaid Musk zapowiedział z uśmiechem, że „być może nadszedł czas na powrót na Nuerburgring” – i najwyraźniej coś w tym temacie zaczęło się ponownie dziać. Wygląda na to, że po torze porusza się mniej lub bardziej seryjny model Plaida, a więc auto z baterią 90 (100) kWh, wyposażone w trzy silniki i oferujące w szczycie do 750 kW (1 020 KM) mocy. Na fotografiach nie widać, czy model posiada klatkę oraz obiecywane przez Muska 7 miejsc.
Rekord toru w segmencie aut czterodrzwiowych należy do Jaguara XE SV Project 8. Ustanowiono go w 2019 roku, wynosi 7:18,361 minuty.
Nuerburgring Nordschleife charakteryzuje się sporą liczbą zakrętów przemieszanych z nielicznymi prostymi, które w dodatku przebiegają w górę i w dół. Produkowane dotychczas Tesle Model S Performance z trudem przejeżdżały na pełnej mocy połowę toru, Tesle Model 3 pokonywały około 3/4 do pełnego okrążenia.
Samochód elektryczny, który chce tam bić rekordy, musi dysponować nie tylko wysoką mocą, ale przede wszystkim bardzo wydajnym systemem chłodzenia, który będzie w stanie utrzymać ogniwa w bezpiecznym przedziale temperatur. Pierwsze doniesienia nabywców mówią, że z Plaid właśnie tak jest – auto potrafi brać udział w wyścigach na 1/4 mili „przez cały dzień” bez widocznej utraty mocy.