Samochód Tesla Model S zdominował rynek luksusowych limuzyn w Stanach Zjednoczonych. Auto, które w 2013 roku miało udział w sprzedaży widoczny tylko pod mikroskopem, w 2016 roku zebrało 35 procent wszystkich zamówień.
Rynek luksusowych limuzyn w USA
Spis treści
W 2013 roku rynek limuzyn w Stanach Zjednoczonych wydawał się stabilny i uporządkowany. Każdy z koncernów motoryzacyjnych odkrawał sobie z niego zbliżonej wielkości kawałek tortu:
- Audi A7 odcięło dla siebie 14 procent,
- Audi A8 – 10 procent,
- BMW serii 6 – 15 procent,
- BMW serii 7 – 18 procent,
- Jaguar XJ – 9 procent,
- Mercedes CLS – 13 procent,
- Mercedes S-klasse wreszcie – 21 procent.
|REKLAMA|
|/REKLAMA|
Tesla Model S została zaprezentowana w 2012 roku, ale w 2013 żaden z konkurentów nie traktował jej poważnie, a i sam samochód ciągle jeszcze borykał się z problemami wieku dziecięcego.
> ŚWINOUJŚCIE. Skradziona Tesla ODNALEZIONA w garażu!
Tesla Model S podbiła rynek luksusowych limuzyn w Stanach Zjednoczonych
Ale już trzy lata później sytuacja kompletnie się odmieniła. W 2016 roku częściej niż co trzecie sprzedawane auto (35 procent) stanowiła Tesla Model S. W porównaniu do 2013 roku nie pogorszyło się właściwie tylko Mercedesowi S-klasse, który został na poziomie dwudziestu kilku procent. Niemal całej reszcie sprzedaż spadła o połowę.
Tak oto wyglądała sprzedaż luksusowych limuzyn w 2016 roku:
- Tesla Model S – 35 procent,
- Audi A7 – 8 procent,
- Audi A8 – 5 procent,
- BMW serii 6 – 5 procent,
- BMW serii 7 – 15 procent,
- Jaguar XJ – 5 procent,
- Mercedes CLS – 5 procent,
- Mercedes S-klasse – 22 procent.
Statystyki za 2016 rok nie obejmują ostatnich dwóch tygodni roku, ale trudno się spodziewać, by zaszła wtedy jakaś kolosalna przemiana.
Luksusowa elektryczna Skoda Eliaq – zalajkuj i ZOBACZ:
|REKLAMA|
|/REKLAMA|