OCDetailing – firma zajmująca się tuningiem optycznym samochodów – zaprezentowała już z zewnątrz i od wewnątrz Tesla Model 3. Teraz, po zakończonej pracy, właściciel firmy zdecydował się na przejażdżkę. Swoje opinie na temat Modelu 3 umieścił na YouTube.
Film jest dość mocno poszarpany, zaczyna się jazda, po czym następuje powrót do zamykania drzwi. Wygląda na to, że zmontowano go bez szczególnego planu, dlatego postanowiliśmy wyciągnąć z niego wszystkie istotne wrażenia i opinie o Tesla Model 3:
Tesla Model 3 – opinie OCDetailing
Spis treści
Podczas przyspieszania Model 3 rusza doskonale i sprawia wrażenie bardzo mocnego. Może nie aż tak, jak Tesla Model S, ale wystarczy jedno mocne naciśnięcie gazu, by przekonać się, że jest lepszy niż większość aut spalinowych. Jednocześnie nawet przy prędkości autostradowej (97 km/h) w aucie jest bardzo cicho. Słychać tylko szum opon i wiatru. Hamowanie regeneracyjne z kolei jest odczuwalne do mocnego.
Sama jazda jest wyjątkowo pewna dzięki dobrze zestrojonemu zawieszeniu. Właściciela OCDetailing zaskoczyła kierownica, która przekazuje rękom sporo ważnych informacji z kół – to charakterystyka raczej aut sportowych niż klasycznych osobówek. Z drugiej strony promień zawracania jest spory, co może irytować w ciasnych przestrzeniach i na parkingach.
> EKOJAZDA! Najmniejsze zużycie energii w pojeździe elektrycznym: 1,6 kWh na 100 km!
Model 3: ekran bywa powolny, jest przeładowany informacjami
Na ekranie jest dużo informacji. Trzeba czasu, żeby się do tego przyzwyczaić. Ilość danych sprawia, że każda próba przełączenia istotnej funkcji kończy się dość długim gmeraniem przy ekranie i odwróceniem wzroku od ulicy. Kierowca nie ma świadomości, że jedzie i nie patrzy przed siebie.
Sam ekran wydaje się reagować niekiedy z opóźnieniem, co widać szczególnie przy ustawianiu szybkości tempomatu. Dużym plusem natomiast jest przełączanie się w tryb nocny, gdy w samochodzie zaczyna się robić ciemno (powyżej).
Tesla Model 3: Autopilot nie działa, aktywny tempomat nie działa
Wróćmy do tempomatu: aktywny tempomat najwyraźniej nie działa, tak samo Autopilot. Tesla Model 3, owszem, dostrzega linie na ulicy i pobliskie auta, ale na nie nie reaguje. Gdy kierowcy z przodu nagle zwalniają, Model 3 nadal utrzymuje 97 km/h, jak gdyby nic się nie działo.
Kłopotliwa okazała się również próba włączenia Autopilota. Podwójne kliknięcie na dźwigni zmiany biegów zamiast aktywować Autopilota, spowodowało… wrzucenie luzu (przełączenie w tryb Neutral), czyli odłączenie zespołu napędowego od kół.
Nie działają też przyciski na kierownicy. Próby ich naciskania wywołały zerowy skutek. Obecnie mogą służyć tylko do sterowania lusterkami i resetowania komputera.
> Przyzwyczajenie do Tesli powoduje problemy z normalnymi samochodami. I to poważne!
Ładowanie Tesli odbywa się z mocą 28 kW. Nie ma informacji, czy kierowca / właściciel zapłacili za pobraną moc. Teoretycznie tak właśnie powinno być.
Jeśli chodzi o samą kabinę, jest wygodna, ale właściciel OCDetailing obawia się, czy duże przeszklone powierzchnie ze wszystkich stron oraz na dachu nie spowodują nagrzewania się auta podczas słonecznych dni.
Jazda testowa Tesla Model 3 – podsumowanie
Zdaniem właściciela OCDetailing, bardzo duża liczba kierowców pokocha to auto. Za sprawą osiągnięć, możliwości, wydajności. Nawet jeśli każdy znajdzie w nim coś, co mu nie do końca pasuje. Jednak spośród wszystkich samochodów elektrycznych na rynku w zbliżonej cenie, szef OCDetailing zdecydowanie wybrałby tę Teslę.