Intrygująca informacja na Twitterze, którą podbił Elon Musk. Tesla Model 3 Long Range AWD, samochód z oficjalnym zasięgiem 310 mil / 499 kilometrów, w „Long Range mode” / „Extended Range mode” przejechała na baterii 112,9 procent tego dystansu. Czyli osiągnęła 350 mil / 563 km na jednym ładowaniu.

Zasięg Tesli Model 3 – co zmierzył portal Consumer Reports?

W opublikowanych na stronach Consumer Reports artykule, Tesla Model 3 Long Range AWD przy normalnej eksploatacji osiąga obiecywane przez producenta 499 kilometrów zasięgu. Tak przynajmniej wynikło z badań CR. Co sugeruje, że przedstawiciele portalu jeździli spokojnie (do 80-90 km/h) przy idealnej pogodzie (~20 stopni Celsjusza, najlepiej bez słońca, żeby nie trzeba było chłodzić kabiny).

To właśnie ten wynik – potwierdzony przez Agencję Ochrony Środowiska, EPA – www.elektrowoz.pl podaje jako „realny zasięg samochodu elektrycznego”. Jest on do osiągnięcia, ale przy spokojnej jeździe w dobrych warunkach.

> Dlaczego ludzie kupują Model 3? Bo… nie mają wyboru – oto realne zasięgi samochodów elektrycznych segmentu D [RANKING]

Jednak Consumer Reports podał jeszcze jedną intrygującą wartość: 563 kilometry zasięgu dzięki funkcji Extended Range / Long Range (w treści pojawiają się oba te określenia, źródło). Ma ona pozwalać na naładowanie baterii do pełna (100 procent) i rozładowanie jej do zera, przed czym „Tesla ostrzega, bo powoduje to degradację baterii”.

Większość producentów ma „podawać zasięgi wykorzystując tylko 90 procent pojemności baterii”.

Można więc odnieść wrażenie, że Consumer Reports korzysta z funkcji, która nie jest jeszcze publicznie dostępna. W oprogramowaniu Tesli Model 3 nie ma bowiem trybu „Extended Range” czy „Long Range”. Range Mode (Tryb Zasięgu) pojawia się natomiast w Tesli Model S i X – i faktycznie pozwala on na osiągnięcie wyższego zasięgu kosztem pewnych ograniczeń nałożonych na inne podsystemy samochodu.

Czyżby zatem czekała nas aktualizacja oprogramowania, która zwiększa zasięgi Modelu 3? Niestety, to mało prawdopodobne, bo Consumer Reports sprawdza głównie modele, które są lub zaraz będą dostępne w sprzedaży, z wyposażeniem, które jest w sprzedaży. Wygląda zatem na to, że przedstawiciele portalu jeździli bardzo spokojnie, po mieście lub z wiatrem w plecy i po prostu się… pomylili.

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: oczywiście musimy przyznać, że pomyłka brzmi znacznie mniej ekscytująco niż informacja o tajemniczej, niedostępnej jeszcze funkcji software’u 🙂

> Haker: Możliwa Tesla Model 3 100 kWh. To byłoby 650-700 kilometrów realnego zasięgu na baterii!

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 7 głosów Średnia: 4]