Tesla Model 3 została zaprezentowana w Japonii w listopadzie 2018 roku. Pierwsze dostawy samochodów powinny rozpocząć się w ciągu nadchodzących miesięcy. Będzie to trudny moment dla Nissana Leafa, którego sprzedaż w Kraju Kwitnącej Wiśni słabnie.

Japończycy jak Niemcy – Tesla to zmieni?

Japończycy w kwestii wyboru samochodów przypominają Niemców: wolą produkty wytwarzane lokalnie od tych, które powstają gdzie indziej. Są przekonani o wyjątkowym zaawansowaniu technologicznym swoich aut, dlatego na rodzimym rynku dominują Toyota, Honda i Suzuki sprzedające setki tysięcy egzemplarzy samochodów (Toyota: 1-2 miliony), podczas gdy marki zagraniczne (Mercedes, BMW, Volkswagen) osiągają wolumeny 10-20-krotnie niższe.

> Porsche ma 30 tysięcy rezerwacji na Taycana. Wynik lepszy niż Volkswagena ID.3

Rynkowy debiut Tesli Model 3 będzie wyjątkowo bacznie obserwowany, ponieważ mówi się, że spadek sprzedaży Nissana Leafa jest skorelowany z oczekiwaniem na auto elektryczne o większych możliwościach. Gdyby tak się faktycznie okazało, w Japonii mogłoby dojść do zaskakującego twistu: Tesla Model 3 mogłaby przeskoczyć nie tylko Nissana Leafa, ale też wstrząsnąć Priusem. Hybrydowa Toyota Prius regularnie zdobywa pierwsze miejsce w rankingach sprzedaży, ponieważ mieszkańcu Kraju Kwitnącej Wiśni polubili ją za praktyczność, wyróżniający się wygląd i wysoki poziom zaawansowania technologicznego. W tym kontekście Tesla Model 3 wypada lepiej pod każdym względem.

Jeśli zatem amerykański producent osiągnie wolumeny sprzedaży na poziomie BMW czy Mercedesa, będzie mógł mówić o podbiciu serc japońskich klientów. Gdyby okazało się, że przeskakuje pozostałe marki europejskie, świat prawdopodobnie uznałby, że COŚ faktycznie się dzieje. Z drugiej strony niektórzy analitycy i dziennikarze wieszczą, że Tesla dozna w Japonii porażki. Pierwszą „amerykańską” marką jest tam bowiem Jeep, który z trudem osiąga sprzedaż na poziomie około 10 tysięcy egzemplarzy rocznie.

> Toyota z dużym porozumieniem z CATL. Dostawy ogniw i rozwój baterii do samochodów elektrycznych

Zdjęcie otwierające: zeszłoroczna prezentacja Modelu 3 w Japonii (c) Response.jp

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 4.5]