Tesla ujawniła wyniki finansowe I kwartału 2021 roku i pochwaliła się rekordem dostaw w tym okresie. Twierdzi również, że Model 3 stał się najlepiej sprzedającym sedanem klasy premium na świecie mimo faktu, że jest autem elektrycznym, a dotychczasowi liderzy byli zasilani silnikami spalinowymi.
Wyniki finansowe Tesli i ciekawostki z raportu Q1 2021
Przychód Tesli w pierwszym kwartale 2021 roku wyniósł 10,4 miliarda dolarów (równowartość 39 miliardów złotych), kalifornijski producent po raz kolejny jest więc na plusie. W 2017 średnia cena sprzedawanego samochodu wynosiła 84 tysiące dolarów (równowartość 316 tys. złotych), podczas gdy teraz, kiedy na rynku są już Model 3 i Model Y, zjechała ona do poniżej 38 tysięcy dolarów (143 tys. złotych).
Tesla Model 3, choć jest produkowana tylko w Fremont (Kalifornia, Stany Zjednoczone) i Szanghaju (Chiny), stała się najchętniej kupowanym sedanem klasy premium na świecie. Wyprzedziła BMW serii 3 i Mercedesa klasy E. Tesla twierdzi, że Model Y może stać się najczęściej kupowanym autem na świecie w ogóle (źródło). Nabywcy Modelu 3 i Y w ciągu ostatnich dwóch lat przechodzili na Tesle i pozbywali się aut następujących marek:
- Toyota (najwyższy odsetek),
- Honda (drugi najwyższy odsetek),
- BMW,
- Lexus,
- Ford,
- Audi,
- innych marek nie-premium,
- innych marek premium.
W I kwartale 2021 roku Tesla sprzedała w sumie 184 877 samochodów, w tym 182 847 Tesli Model 3 i Y oraz 2 030 Tesli Model S i X, co oznacza wzrost o 109 procent rok do roku oraz o 2,3 procent w stosunku do poprzedniego najlepszego kwartału (IV kw. 2020). [Amerykańskie] dostawy Modelu S po faceliftingu mają zostać uruchomione „wkrótce”, tymczasem w Polsce termin odbioru Tesli Model 3 Long Range zjechał z maja na czerwiec, więc coraz bardziej realne stają się daty lipcowo-sierpniowe 🙂
Przy okazji raportu firma Muska ujawniła, że z powodu globalnych problemów z dostępem do elektroniki przeszła na nowe mikrokontrolery i równolegle rozwija do nich oprogramowanie (strona 8).
Zdjęcie otwierające: ilustracyjne, Tesla Model 3 (c) Tesla